Komentarze (8)

Opornik

@cebulaZrosolu Pamiętam jak wybuchł Kaszel-19, niedługo potem aresztowano w USA pewnego naukowca, za to że złamał zakaz pracy dla Chińczyków (współpracował z instytutem w Wuchan). Facet ma długi artykuł na Wikipedii, ma na koncie kilkadziesiąt patentów, jest specjalistą od nanotechnologii i wirusologii.

Myślałem że aresztowali go bo miał jakiś związek z tym wirusem, ale nie - on pracował przy projektowaniu akumulatorów. Przy okazji dowiedziałem się że chińczycy mają jakiś rządowy program "tysiąc kwiatów lotosu" czy coś, polegający na tym że ściągają do Chin utalentowanych naukowców z całego świata.


No to nic dziwnego, że w końcu przeganiają Zachód w rozwoju technologicznym, zwłaszcza że Europejczyków co raz mniej, a ci ściągani z Afryki i Bliskiego Wschodu "inżynierowie" tytanami intelektu nie są.


O, mam.


In January 2020, Harvard University's Charles Lieber, a prominent nanotechnology pioneer, was arrested on charges of making false statements to the US government. The charges stemmed from his alleged involvement with China's Thousand Talents Plan and the failure to disclose funding from Wuhan University of Technology. Lieber was released on bail, and the case is ongoing. 


In January 2021, MIT professor Gang Chen was arrested and charged with wire fraud for allegedly hiding his work for the Chinese government while receiving US federal funding for nanotechnology research. Chen was also accused of not disclosing his connections to China on federal grant applications. He pleaded not guilty and was released on bail.

kitty95

@Opornik to niedobra jest takie rzeczy opowiadać. Chińczyk zły, Mokebe dobry.

NrmvY

@cebulaZrosolu na pewno nie w gęstości energetycznej. Mają gorszą ale tańszą technologię baterii.

FriendGatherArena

Analiza chemiczna wykazała, że Tesla koncentruje się na wysokiej gęstości energii, podczas gdy BYD priorytetowo traktuje wydajność objętościową i stosuje tańsze materiały. Zmierzone gęstości energii wyniosły dla BYD 160 Wh/kg i 355,26 Wh/l, natomiast dla Tesli osiągnęły wartości 241,01 Wh/kg i 643,3 Wh/l. W obu przypadkach zastosowano anody grafitowe bez dodatku dwutlenku krzemu.


Profesor Heiner Heimes, członek zespołu badawczego, przyznał, że "byliśmy zaskoczeni, że anody obu baterii nie zawierają krzemu – zwłaszcza w ogniwie Tesli, ponieważ krzem jest powszechnie uważany za kluczowy materiał zwiększający gęstość energii". Naukowcy odkryli również znaczące różnice w szybkości ładowania i rozładowywania tych dwóch typów akumulatorów w stosunku do ich maksymalnej pojemności.


Zaskakujące wyniki w kwestii wydajności cieplnej

W akumulatorach zastosowano odmienne metody produkcyjne. Tesla wykorzystuje wyłącznie spawanie laserowe w ogniwach 4680, natomiast BYD łączy spawanie laserowe z ultradźwiękowym. W bateriach BYD anody i katody w stosie elektrod są mocowane w idealnej pozycji poprzez laminowanie krawędzi separatora. Tesla z kolei stosuje nowy typ spoiwa do łączenia materiałów aktywnych w elektrodach.


Mimo różnic konstrukcyjnych, badacze odkryli też nieoczekiwane podobieństwa - w obu przypadkach cienkie folie elektrodowe połączono metodą spawania laserowego zamiast konwencjonalnego spawania ultradźwiękowego. Choć ogniwo BYD jest znacznie większe od ogniwa Tesli, proporcje elementów pasywnych, takich jak kolektory prądu, obudowy i szyny zbiorcze, pozostają podobne.


Jednym z najbardziej zaskakujących wyników badania jest fakt, że akumulator BYD wykazuje wyższą wydajność dzięki lepszemu zarządzaniu ciepłem. Ogniwo Tesli 4680 generuje około dwukrotnie więcej ciepła, które wymaga rozproszenia, co wiąże się z dwukrotnie większym zużyciem energii na ten proces.

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@Heterodyna tytuł rozbudza apetyt, a chodzi jedynie o baterie...

kodyak

No to też takie naciągane bo to kwestia który samochód. Tak byd stworzył nową baterię zupełnie inna niż wykorzystywała Tesla tańsza jednak podobno jest mniej wydajna czasowo.


Pomimo tego Tesla idzie w technologie Chińczyków bo ten akumulator jest tańszy w produkcji co oczywscie zmniejsza koszty samochodu i Tesla wie że przegra ten wyścig bo najważniejsza jest cena a nie co się stanie po

SST82

Kiedyś to Chińczycy przeprowadzali inżynierię wsteczną i podkradali pomysły. Zaraz to będzie domeną Niemiec.

Zaloguj się aby komentować