Przerobiłem wczoraj jedną zwrotnicę na system 9V. Generalnie działa, ale robota chałupnicza i ze 2h zeszło. Co do rezultatu, to miernik pokazuje przewodzenie, jednak oporność mogłaby być mniejsza, bo przy testach za zwrotnicą pociąg potrzebował więcej prądu, żeby ruszyć/przejechać przez nią. Jest to ewidentnie wina małych styków, ale to tylko prototyp. Chciałem sprawdzić czy się da. Naturalnie zwrotnica zachowuje funkcjonalność oryginału, czyli rozłącza obwód. Mam do wyboru zastosować taśmę miedzianą lub blaszki. Myślałem o takich niklowanych do zgrzewania ogniw. Będę wdzięczny za wszystkie porady i opinie.


Tutaj filmik z testów


Na fotce 3 zaznaczyłem gdzie oryginalnie jest odcinany prąd. Natomiast 4-5 podesłał mi ktoś na FB, bo swojej nie chciałem rozbierać.


#lego #niepoprawnelego #elektronika #diy #majsterkowanie

27499c9b-5b87-49fc-992a-72c41242c835
33ab0197-898b-4836-97f6-631d1f696e5d
b04aecc1-7eed-4319-b745-d2504265f01d
ab9b79ae-a887-470f-8621-405761b51bcd
7407433c-6419-4cbc-b869-66328e471bb6
PanNiepoprawny userbar

Komentarze (2)

Ten_koles_od_bialego_psa

@PanNiepoprawny kup farbkę elektro-przewodzącą srebrną (używają np do naprawy linii grzewczych w szybach samochodowych) Używają tego na zwrotnicach malując cienki pasek między szynami.

Można go poprowadzić pod mechanizmem

38b23bf3-1122-4f2e-a998-1376ba6625ce
PanNiepoprawny

@Ten_koles_od_bialego_psa o, dzięki za pomysł!

Zaloguj się aby komentować