Proteiny zamiast cukru. Coca-Cola znalazła nową żyłę złota?

Znany przede wszystkim ze słodzonych napojów gazowanych koncern szuka sposobów na dywersyfikację wraz z rosnącym zainteresowaniem klientów zdrowszym trybem życia. Udanym projektem okazało się wejście na rynek mleczarski.


W 2012 Coca-Cola i hurtowy producent nabiału Select Milk Producers nawiązały współpracę w formie joint-venture. Powstała spółka Fairlife zajęła się produkcją napojów mlecznych w minimalistycznych opakowaniach i kierowanych do klientów szukających produktów o dużej zawartości protein, a przy tym o niezwykłych smakach. Projekt był w 2012 adresowany do niszowej grupy klientów.


W 2020 Coca-Cola przejęła kontrolę nad Fairlife w zamian za zaliczkę w wysokości 980 milionów dolarów. I wygląda to na znakomity interes, bo w 2022 sprzedaż owej spółki przekroczyła już miliard dolarów. Głównie dzięki marce Core Power, której produkty przyciągają klientów brakiem cukru i laktozy oraz podwójną zawartością białka. [...]


#wiadomosciswiat #biznes #cocacola #zdrowazywnosc #bialko #polskieradio24

Polskie Radio 24

Komentarze (2)

eloyard

Wygooglałem skład tych napojów - oczywiście to nie są ani dwa ani nawet trzy składniki xD

Zaloguj się aby komentować