
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przygotowało projekt nowelizacji ustawy, który może odmienić proces rekrutacji w Polsce. Już od 1 stycznia 2026 roku pracodawcy zyskają prawo do weryfikacji autentyczności dyplomów ukończenia studiów swoich pracowników oraz kandydatów do pracy. Nowe przepisy mają na celu ukrócenie procederu posługiwania się fałszywymi dokumentami potwierdzającymi wykształcenie, a także ułatwienie firmom sprawdzania wiarygodności przyszłych pracowników.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego podkreśla, że głównym celem nowelizacji jest ochrona interesu społecznego.
"Umożliwienie weryfikacji wiarygodności wykształcenia osoby fizycznej, tj. potwierdzenia faktu wydania przez uczelnię dyplomu ukończenia studiów oraz danych w nim przedstawionych jest kluczowe z punktu widzenia interesu społecznego" - zaznaczono w uzasadnieniu.
Nowe przepisy mają zapobiegać przypadkom zatrudniania osób, które posługują się fałszywymi dokumentami, a tym samym zwiększyć zaufanie do polskiego systemu szkolnictwa wyższego i rynku pracy. [...]
#wiadomoscipolska #praca #pracodawca #pracownik #wyksztalcenie #ministerstwonauki #rmf24