Porty żeglugi bliskiego zasięgu (wzdłuż linii brzegowej, bez przepływania oceanu) z największym ruchem w 2023 w UE w ramach #ciekawostkistatystyczne


W 2023 roku łączna masa towarów przetransportowanych do/z głównych portów UE w żegludze morskiej bliskiego zasięgu wyniosła 1,6 mld ton, co stanowi spadek o 5,4% w porównaniu z 2022 rokiem. Rotterdam w Holandii był zdecydowanie najbardziej ruchliwym portem UE pod względem przewiezionych towarów (159 mln ton; 9,9% całkowitej liczby towarów w UE). Drugim najbardziej ruchliwym portem był port Antwerpia-Brugia w Belgii (119 mln ton), który był prawie dwukrotnie bardziej ruchliwy niż kolejny port, Gdańsk w Polsce (61 milionów ton).


Źródełko: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/w/wdn-20250825-1


#uniaeuropejska #transport #transportmorski

#owcacontent

d9446275-0404-4c93-90cf-4c5ad8bb1873

Komentarze (6)

cebulaZrosolu

@bojowonastawionaowca myślałem, że Hamburg lepiej wypada.

ca85caf5-b3bc-4ddd-b09e-89d9cc606ffd
bojowonastawionaowca

@cebulaZrosolu do Hamburga z pewnością przypływa więcej transportu transoceanicznego

bojowonastawionaowca

@cebulaZrosolu ale spojrzałem na całościowe wyniki i w 2024 roku Gdańsk przewiózł ~70 mln ton, zaś Hamburg około 97 mln ton, więc różnicy dużej nie ma. Hamburg jest 3 największym portem w UE, zaś Gdańsk jest 7 (w 2023 roku był na 5, po Rotterdamie, Antwerpii, Hamburgu i Amsterdamie)

Fly_agaric

@cebulaZrosolu Jeszcze nie dmij w fanfary!

378ea508-1cc4-481f-84bb-e83000579e88
mannoroth

@bojowonastawionaowca Poland cannot into space but Poland can into sea!

Felonious_Gru

@mannoroth jakie cannot? Wypuściliśmy wlasnego satelite? Wypuściliśmy!

Zaloguj się aby komentować