Zimno było straszliwie, niby tylko 20km do przejechania od dealera do garażu, ale jazda w temperaturze poniżej 10°C to mocne no-no (szacun dla boltów na skuterkach, którzy po kilka h dziennie tak zarabiają na chleb).
Z ficzerów przydatnych i fajnych u pimpka muszę wymienić:
-
Światła led, niby po jednej soczewce na tryb, ale świeci srogo i rozgania mrok jak Gandalf Biały
-
Czasza jest zintegrowana z kierownicą co dodatkowo wpływa na doświetlenie na łukach
-
Wskaźnik zapiętego biegu, na plus obecność, ale na minus mała czcionka
-
Krótki wydech ścięty równolegle z linią motocykla i ze schowanym katem pod blokiem silnika - dodaje sznytu i zmniejsza ryzyko oparzenia
-
Dostęp bezkluczykowy
-
Możliwość podświetlenia buttonów na manetkach
-
Otwieranie wlewu z przycisku
-
Otwieranie kanapy z przycisku
-
Tryb eko i sport (cholera wie czy to działa, czy to tylko taki Fortunate Son)
-
Wygląd (w tym malowaniu przywodzi na myśl duke125, ale ma swój charakter)
Wszystkie mechanizmy wyglądają solidnie, zapewniają zdecydowaną informację zwrotną z podejmowanych czynności - wrzucanie biegu czuć na stopie, a hamowanie przodem i tyłem działa bez "gąbkowatości" znanej z systemu cbs. Pimpek jest wyposażony w ABS od boscha, ale go nie testowałem.
Manetka gazu osadzona z dobrym spasowaniem, a obie klamki wyposażone w regulację wychylenia.
Lusterka jak dla mnie za wąsko wysunięte, ale jeździć będzie moja luba, więc to nie problem, bo jest z tych drobnych babeczek.
Siedzenie spoko, fajnie zrobione obicie - jest ślisko tam gdzie ma być (pod wew. stroną ud), a tam gdzie ma dupa nie jeździć, jest szorstko i antypoślizgowo - ciekawe i wygodne rozwiązanie.
Teraz samo słodkie: silnik ma prawie 15KM, niby nic, a cieszy. Moc jest oddawana liniowo z lekkim spłaszczczeniem w górnym zakresie obrotów. Dla początkującego rider-wanna-be to linia idealna. Daje przewidywalność i odpada czynnik zaskoczenia - jedna rzecz mniej do ogarniania (pik w przyroście mocy na wysokich obrotach jest fajny, ale żeby się rozjeździć nie jest niezbędny, a może wręcz rozpraszać). Zresztą to tylko 125ccm, więc nie bardzo jest jak się dać zaskoczyć. Tym bardziej, że ma sprzęgło antyhoppingowe.
Gada przyjemnie, od 4k do 6k słychać z tłumika pohukiwanie i wydaje mi się, że w tych widełkach ma najlepszą sprawność, czyli żwawo przyśpiesza (jak na 125ccm) i spalanie przy stałej prędkości jest najmniejsze. Mogę się mylić, to subiektywne odczucie, ale w innych sprzętach którymi jeździłem tak to działało.
Skrzynka ma 6 biegów, chodzi wzorcowo (może ktoś od hondy się zainteresuje i zobaczy jak to ma działać w 125ccm, bo to co do cb125f wstawiają, aż się prosi o poprawę).
Teraz z niecierpliwością czekamy na poprawę pogody i wyższe temperatury, jak tylko aura będzie sprzyjać, to będzie śmigane
Post powstał w nawiązaniu do tego wpisu:
https://www.hejto.pl/wpis/chlop-babie-motocykl-kupil-smiechu-warte-jutro-rejestracja-w-urzedzie-czekamy-na?commentId=f835d9b5-e20f-47fd-b9fd-f15be508e6f0
#zontes #125 #motocykle
@spawaczatomowy nie obs&ywaj zbroi. Dzisiaj po śniegu śmigłem moim 20to letnim GSem
@MiernyMirek tak się żyje, to jest to, to mi się podoba
@spawaczatomowy Akurat bezkluczykowe i otwieranie przyciskiem to zaleta, nie trzeba rozpinać kombi i szukać kluczyka, antyhop przy 15 kuniach śmieszy nawet bardziej niż ich wielość a raczej niewielość a właściwie brak
Ale ładny jest, na pierwsze moto dla kobity w sam raz ja bym tylko przejrzał elektrykę, przepsikał wszystko kontakt sprayem i pooklejał złączki taśmą izolacyjną.
Gx
@Man_of_Gx Dzx za radę, też mi przez myśl te złączki przeszły, lipa będzie jak się kanapa nie będzie chciała otworzyć
@spawaczatomowy Ile dałeś?
@GeneralHoek 15k, nie wzięlibyśmy, gdyby moja się nie przysiadła (wszystko z kanapą powyżej 790mm odpada, bo lepsza połówka jest niskopodwoziowa) i nie zobaczyłbym jakie wrażenie na żywo robi (spasowanie, montaż, materiały, detale i ogólne wrażenie). Po przejażdżce jeszcze bardziej mnie oczarował
Jeszcze bardziej syto wygląda model G1 alu, a tym bardziej G1 spoke, ale ma kanapę sporo szerszą i moja nie czuła komfortu na nich (osobiście wolałbym G1 do daily)
Kolor fluo blue wygląda o wiele lepiej na żywo, ale jeżdżę ktm i oba teraz rześko pasują do siebie w pomarańczowym malowaniu
Jak masz rozterkę, czy brać zontesa pod uwagę, to mogę tylko polecić obejrzenie na żywo, sam się pozytywnie zaskoczyłem
@spawaczatomowy z tego co mi powiedzial dealer to antyhop jest w 300. Nigdzie jako plus nie dopisales ABSu a to chyba najwiekszy plus
@hermes600
z tego co mi powiedzial dealer to antyhop jest w 300
Na stronie zontespolska.pl w danych technicznych tej 125 jest informacja o sprzęgle antyhoppingowym
Nigdzie jako plus nie dopisales ABSu a to chyba najwiekszy plus
Oby się nigdy nie przydał
@spawaczatomowy wyglada jak wszystko inne. Tutaj dla porownania Keeway RKF 125 do kupienia za parę tysi mniej
@GrindFaterAnona
Tu dla porównania duke 125 za parę tysi więcej
Większość nakedów 125 wygląda bardzo podobnie, różnice widać dopiero z bliska (choćby ledy dzienne w rkf podjebane żywcem z któregoś rocznika ktm)
Jak ktoś chce wydać na edycję limitowaną 125ccm od Yamahy pod 30 tysi, to to zrobi i mnie bardzo to cieszy. Natomiast jak ktoś woli kupić 125 do daily aby mało paliła i była tania, to też to zrobi. I to też mnie bardzo cieszy.
Porównanie cen przy motocyklach jest takie trochę niewiem, z dupy.
Każdy ma dwa koła i kierkę, lampę i manetkę, ale każdemu podoba się inny model i każdego potrzeby są inne.
I to jest piękne.
Moto już kupione, nabywczyni zadowolona, rkfy i duki są ok, ale u nas w garażu na chwilę obecną zamieszkał zontes - tańszy od duke, droższy od rkf - kto na to patrzy.. Byleby dawał banana na pyszczku
Dodam, że keewaye mają raczej dobre opinie, ale ten rkf nawet nie był brany pod uwagę, bo kanapę ma na 810mm
@spawaczatomowy kto patrzy na cenę? Myslę, ze przy podobnych parametrach, wyglądzie i jakosci przewaznie ma decydujące znaczenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak czy inaczej LwG
@GrindFaterAnona
kto patrzy na cenę?
Cena drugorzędna przy zakupie była, główny faktor to wysokość siedzenia
Zresztą każdy ma swoje priorytety, sam wziąłbym zonciaka zamiast keewaya, tylko inny model
Do zoba na trasie
@Man_of_Gx No bezkluczyk wygodny. Ale trzeba uważać żeby przypadkiem nie wypad z kieszeni podczas ruszania bo później jak zgasisz to Lipa.
Antyhoping niestety nawet w markowych maszynach nie raz nie ma.
@SuperSzturmowiec Kluczyki do moto nosi się na smyczy albo w zapinanej kieszeni. Antyhopping ma sens jak jest co antyhoppować, przy 125 nie ma
Gx
@Man_of_Gx to fakt trochę przerost formy nad treścią w przypadku tego Sprzęgła w moto małej pojemności. Biegowka nie jeździłem w tak małej pojemności wiec nie wiem czy da radę zablokować
Zaloguj się aby komentować