Pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP to teraz standard, ale niewielu z was jest pewnie na tyle starych by pamiętać, że nie zawsze tak było. Dopiero w 1999 pierwszy samochód uzyskał taki wynik i był nim #renault laguna pierwszej generacji.

To był dość spory szok i wielki news, bo od lat za najbezpieczniejszy samochód uchodziło oczywiście #volvo. Renault postanowiło wykorzystać te zwycięstwo i wpompowało miliony w reklamę plasującą ich samochody jako najbezpieczniejsze na świecie.

Rok później pojawił się kolejny samochód z 5 gwiazdkami, którym był #mercedes bodajże klasy E. Renault z pozycji lidera i bez żadnych kompleksów wypuścił wtedy reklamę, na której pokazywał właśnie nie swój samochód, a Mercedes właśnie z podpisem "welcome to the family". Nie mogę znaleźć obrazka z nią więc w zamian macie inny, pokazujący, że kolejnymi dwoma 5-gwiadkowymi modelami na rynku znów były samochody Renault.

...i tak oto mamy rok 2023, gdziepo latach ładowania kasy w marketing mówicy "jesteśmy najbezpieczniejsi" kilka oskarków z Polski mówi "no chyba nie XD" i cały misterny plan poszedł w...
62deac18-95c2-41e6-80b7-1e09218325da
RobertCalifornia

a tak serio, to ten misterny plan pewnie pospul jakis nowy szef Renault, o którym nie wiem, bo aż tak się nie interesuję tą marką, który olał ładowanie w wizerunek safe car i postanowił, że firma o wiele więcej zarobi sprzedając żółte pseudosportowe samochody dla bananowych dzieci rodziców, którzy to rodzice w 1999 byli młodzi i pamiętrają renault==ncap5*, a teraz szukają bezpiecznego samochodu swoim dzieciom, które w 1999 co najwyżej się rodziły. Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.

aarahon

@RobertCalifornia e tam, jak się jedzie z umiarkowanymi prędkościami to jest spoko. Nawet w Top Gear to udowodnili. Nie wiem czy sami to zaplanowali czy była to współpraca ale robiło to wtedy wrażenie. https://youtu.be/L_OLeeNsnF0?t=241

mcy

@RobertCalifornia ale żółte/niebieskie „psuedosportowe samochody” jak to nazywasz to Renault klepie od lat bardzo wczesnych, jeszcze kiedyś jakoś Renault Gordini, później Renault Sport/Williams aż po właśnie Renault sporty aktualne.

Suodka_Monia

Tylko oskarki nie robią testów z prędkością 50km/h

Aksal89

@RobertCalifornia Swoją drogą - śmieszy mnie to, że w 2005 roku Fiat Grande Punto dostał 5 gwiazdek, a w 2017 roku to samo Punto dostało 0 gwiazdek, głównie przez brak elektroniki, która ma dbać o bezpieczeństwo.

415845a1-d267-47ac-b05a-cf90e6e1bafe
Sweet_acc_pr0sa

@Aksal89 zakladam ze wymagania ida w gore xD moja kolumbryna z 18 poduszkami powietrznymi i maska dłuższą niz polowq tego punto ma 4 gwiazdki xD

RobertCalifornia

@Sweet_acc_pr0sa whoa, jaki samochod ma 18 poduszek?


i tak, wymagania do zdania testu sie zmieniaja. najnowszy elektryk od renault tez dostal zero gwiazdek wlasnie za np brak ostrzegania przed pieszym na drodze itp

Pieszczoszek

@Sweet_acc_pr0sa idą, ale uważanie że przy bezpieczeństwie bardziej jak konstrukcja czy poduszki liczy się asystent pasa to przekłamanie rzeczywistości. Wolę jechać w "sztywniejszym" aucie z 0 gwiazdkami niż małym pizdryku co ma 2 i mi zapiszczy jak będę miał mieć przechlapane

Sweet_acc_pr0sa

@Pieszczoszek ja generalnie uwazam ze samochod kończy sie na audi a4, wszystko mniejsze jest niebezpieczne xD kiedys zajebalem czolowke z dachowaniem(nie z mojej winy) w lanci kappie, nic sie nikomu nie stalo w moim samochodzie


To wgke dobry samochod byl xD troche jak czolg

banan-smietana

@Sweet_acc_pr0sa no na tym polega "magia" SUV bo ludzie myślą ze większy=bezpieczniejszy. Co prowadzi do swoistego wyścigu zbrojeń bo nikt nie chce być tym małym w niebezpieczeństwie.

Sweet_acc_pr0sa

@banan-smietana tylko w suvach dziala yo odwrotnie xD

Im większy i ciezszy sedan tym jest bezpieczniejszy


Im wiekszy wyzszy i ciezszy suv tym mniej xD

Pan_Intended

@RobertCalifornia Nie widzę żeby to jakoś specjalnie obalało image bezpiecznych renault, przy dachowaniu na betonowy mur 100km/h to i żadne volvo nie pomoże. xP

Sebixy za kierownicą + usportowione wersje aut cywilnych to nigdy nie jest dobre połączenie.

Zaloguj się aby komentować