Mordki ma ktoś lampkę B&M IQ X pod dynamo? Świeca się u Was górne diody, te bliżej szybki? Wg instrukcji lampka powinna się przełączać między dwoma trybami dzień /noc, ale u mnie jedynie świeci podwójna dioda umieszczona bardziej w centrum lampki. Jedna lub obie jej połowy w zależności od prędkości. Górne diody czy dzień czy noc pozostaje wyłączone. Ponadto światło postojowe jesy mam wrażenie bardzo słabe. Świeci tylko połówka diody centralnej. . Nie wiem czy to normalne czy trafiłem na uszkodzony egzemplarz. Mógłby ktoś zerknąć jak to u niego wygląda?
#rower #rowery #szosa #gravel l #mtb
knoor

@bladybezczel Mam B&M IQ, ale jest kilka modeli, jaki masz dokładnie? Oświetlenie postojowe faktycznie jest nie za mocne, w lampce krossa którą kupiłem za 70 pln dużo lepiej daje (mocniej świeci i dłużej).

knoor

@bladybezczel To ja mam trochę inną, IQ-XS ale podejrzewam że zasada działania będzie podobna. Upewnij się, czy masz dobrze podłączone kabelki do dynamo, teoretycznie nie powinno być z tym problemów, ale coś mi się kojarzy, że jak montowałem, to właśnie odwrotnie podłączyłem i dlatego u mnie słabo świeciła. Ewentualnie poklikaj tym przełącznikiem z tyłu. Jeszcze jedna sprawa - nie masz może wersji z roweru elektrycznego?


Światło postojowe tak jak pisałem raczej symbolicznie działa, pewnie daje mało mocy po to żeby dłużej dioda świeciła. Natomiast u mnie od razu po ruszeniu przełącza się z trybu postojowego na pełną moc.


A w ogóle to polecam DYNLIGHT 90 od Krossa, kupiłem trochę z ciekawości i jestem w szoku, przede wszystkim światło postojowe dużo mocniejsze od B&M - daje niewiele mniej światła niż zwykła lampka. Do tego dosłownie po kilkusekundowym zakręceniu kołem świeci się kilka minut, nie wiem, jakąś baterię tam wrzucili czy co?;0 Tylko pomyliłem się z ceną, 120 pln dałem za nią, nie 70. Ale to wciąż dużo mniej niż kosztował mnie B&M.

bladybezczel

@knoor u mnie trochę skomplikowana kwestią jest ponieważ nie mam jeszcze zaplecionego dynama i zeby sprawdzić lampkę musiałem dynamo napędzać wiertarką . Jutro, mam nadzieję, uda mi się ogarnąć transformator 6v i wtedy ja podłącze normalnie pod sieć. Wersja jest na pewno na dynamo w piascie, kable podłączyłem zgodnie z instrukcja. Zresztą też je zamieniałem i nic to nie dało . Światła postojowe na te do jazdy zmieniają się natychmiast, a głównie dziwi mnie to, że przy zapalonym czy zgaszonym zewnętrznym oświetleniu nie zmienia się tryb pracy lampki .


A Kross jako ma strumieni światła w porównaniu do IQ - XS? Ma chyba 10 luxow więcej, więc w teorii powinien być jaśniejszy. Cena 120 pln rzeczywiście kusi. Ponad 2 razy mniej niż za BM, którego i tak kupiłem za pół ceny. Zamówię i porównam

knoor

@bladybezczel O, to widzę że kolega podobnie jak ja jest miłośnikiem rzeźby xD Ja swojego B&M też dorwałem jakoś okazyjnie, kupiłem też kilka sztuk Lumotecków IQ, tylko że one były na prąd stały i trzeba było podczepić mostek prostowniczy żeby działały z dynamem. Z nimi działy się dziwne rzeczy, mianowicie gdy zaczynało się jechać już przy 8-10km/h świeciły z pełną mocą, natomiast po jakimś czasie trzeba było jechać już 20km/h albo lepiej żeby świeciły tak mocno jak na starcie. Natomiast jeżeli zatrzymałeś się na dłuższą chwilę i ruszyłeś znowu, wtedy znów świeciły przez pewien czas mocno przy mniejszej prędkości. Niestety nie rozbierałem ich żeby coś więcej posprawdzać jaki układ tam siedzi, ale stąd moje pytanie, czy na pewno masz wersję pod dynamo:) Bo objaw był podobny, po pewnym czasie jakby dioda przygasała albo nie świeciła tak intensywnie.


W tym IQ-XS niby mam jakiś przycisk do zmiany trybu pracy ale on nie daje nic xD Napisz jak tam pójdą jutro testy, najwyżej coś pomyślimy.


Kross powiedziałbym, że świeci porównywalnie do IQ-XSa, strumieć światła jest jakby bardziej skupiony i trochę słabszy, natomiast nie testowałem go jeszcze w jeździe, poświeciłem tylko trochę w ciemnym pokoju na próbę xD Na pierwszy rzut oka nie jest jednak tak, że jakoś mega odbiega mocą. Ma natomiast moim zdaniem kilka istotnych przewag:

  1. Dosłownie po kilku zakręceniach koła lampka świeci dobre 1-2 minuty, mam naprawdę wtf bo nie wiem skąd niby miałaby mieć tyle energii?

  2. Światło postojowe jest duuuużo bardziej intensywne niż w B&M. Tzn B&M ma takie światło pozycyjne, że będzie Cię widać ale tego światła nie jest na tyle dużo, by wykorzystać je do oświetlania otoczenia. W lampce Krossa światła spokojnie wystarczy do oświetlenia sobie otoczenia na postoju. Może to kwestia optyki?

  3. Cena:)

bladybezczel

@knoor Dam znać jak ogarnę wszystko. Zamówiłem już lampkę od Krossa, a do końca tygodnia powinienem mieć transformator, to ogarnę wtedy jakieś testy porównawcze. Ale jeżeli mam być szczerzy to podejrzewam, że najlepiej w wypadnie PROX Aero F III, który kosztował w zestawie z lampką tylną mniej niż DynLight 90, a na obecną chwilę świeci jaśniej niż IQ-X:)

bladybezczel

@knoor Dziś był pierwszy test IQ-X vs Prox Aero F III. Jeżeli nie dostałem uszkodzonego egzemplarza, albo lampka nie dostaje dodatkowych lumenów po podłączeniu do dynama, a nie transformatora to Prox za 70 pln zjada ją w każdej kategorii. Jedynie odcięcie, ostre jak brzytwa, jest lepsze w IQ-X. Natomist Prox jest jaśniejszy w bliższym polu w obu trybach pracy, ma szerszy strumień i taki sam zasięg. Nie wiem co o tym myśleć. Po lampce która kosztuje prawie 8 razy więcej (nie licząc dynama) spodziewałem się czegoś więcej. Jutro przyjdzie Kross i porównam wszystkie trzy.

knoor

@bladybezczel Mi się wydaje, że ten typ po prostu tak ma. Pamiętam jeszcze dawne halogenówki sprzed 20 lat i pierwsze lampki ledowe, co bardziej oznaczały pozycję niż oświetlały. Miałem też kiedyś bateryjnego trelocka ls730 co miał jakieś 15 luxów a na tle innych lampek z tamtych czasów naprawdę dawał dużo światła. W porównaniu z tym, co jest obecnie ten trelock świeciłby jak świeczka. Z lampek, z którymi miałem do czynienia do tej pory (bateryjne i na dynamo) te zasilane z prądnicy jeżeli chodzi o moc świecenia zawsze będą z tył za tymi bateryjnymi. Taka chińska lamka z ali daje na oko dwa-trzy razy intensywniejszy strumień światła niż B&M. No ale coś za coś - w B&M może moc jest mniejsza, za to nie ma baterii, która się rozładuje. Druga sprawa, że mimo wszystko ilość generowanego światła jest i tak niezła. Trzecia, to to że B&M w porównaniu do chińskich lampek nie oślepia tak innych osób - ale u nas specjalnie nikt na to nie zwraca uwagi:) Co do ceny, zgadzam się i moim zdaniem B&M ma je sporo przesadzona. No ale płacisz za niemiecką markę i koszty R&D. Nie mówiąc o tym, że ogólnie ceny rowerów i sprzętu do nich są imo odklejone - rower elektryczny w cenie markowego, spalinowego skutera?;0 come on. No ale co zrobisz, jest jak jest.

Zaloguj się aby komentować