Moje Misie Pysie

Wygląda na to, że LOT jutro ogłosi, że kupuje 40/80 samolotów Airbus A220


#lotnictwo #polityka #wiadomoscipolska


Ponieważ pewnie inne powiązane z rządem firmy i instytucje pójdą po Airbusa

To ciekawe, czy to się będzie wiązać z jakimś off-setem.


Zapraszam ludzi od lotnictwa do dyskusji.

Bo jestem ciekawy jakie są spostrzeżenia w fajcie A220 / E2


A i strona Airbusa będzie jutro wyglądać jak na załączniku.

Będzie chwalić LOT XD

6d3f403d-dc73-4ea3-817b-5dafa1b4f1b9

Komentarze (10)

jenot

Co się będzie działo, mamy 44 Embraery, część ma po 21 lat, bierzemy 40 Airbusów, z opcją na kolejne 40.


Te pierwsze samoloty będą raczej na wymianę floty, te drugie 40 w opcji na rozwój LOTu


@bojowonastawionaowca zapraszam do dyskusji, bo jak masz dobre info.

Jak dużą daje to LOTowi opcję rozbudowy ?

Czy to starczy tylko na organiczny rozwój przy Chopinie.

Czy jest wystarczająco czy za mało przy uwzględnieniu CPK ?

bojowonastawionaowca

@jenot odniosę się szerzej jutro, ale tak podejrzewałem, że będzie. Jak jeszcze pracowałem, to w biurze słyszałem info o decyzji o Airbusie w 2021 roku — nie mam pojęcia czemu tak długo to zeszło

jenot

@bojowonastawionaowca Dziękuje.

(Tylko mnie o źródło nie gań tym razem xD ), Maciej Wilk mówił, że któryś z dyrektorów zamroził temat pozyskania nowych samolotów w okolicy 2023.

Według moich ploteczków, w Locie program zbudowania założeń, analizy pod względem rozwoju i samego pozyskania nowych maszyn się rozpoczął coś koło 2021.

Co może mieć jakiś sens, bo chyba wtedy jakoś kiełkowała decyzja wygaszenia Bombardiera Dash 8 Q400.

A one zakończyły służbę w Locie w okolicy 2022/2023

I to generalnie miało by sens.


Dla ciekawskich zostawię screeny z flotą

f9346faa-f94c-40b8-b404-859079c8ef05
0c395f20-2467-4c2d-a48d-446646c0702b
bojowonastawionaowca

@jenot w 2021 roku pamiętam, że widziałem przez szybkę w biurze spotkanie pokazujące jak będą ustawione w środku Airbusy, więc temat ich pozyskania był na pewno grany wcześniej, a decyzja o Airbusie jak się dowiedziałem dzisiaj od kolegi tam pracującego zapadła na jesień zeszłego roku


IMO dobry ruch - na pewno lepsze możliwości rozwoju floty (bo obecna flota niewiele mówi, biorąc pod uwagę, że prawie wszystkie Embrayery są leasingowane, więc stopniowo będą znikały z floty - w tym roku chyba to ma się stać ze 175), Boeing jest spalony przez problemy i inby z ostatnich lat. Oczywiście pytanie jak wygląda cała umowa i co Lot (i Polska, bo to umowa polityczna) przez to zyska

groman43

@jenot Moim zdaniem to będzie jakieś nieporozumienie. Airbus byłby trzecim producentem we flocie Lotu, obok Boeinga i Embraera. Co więcej A220 to bezpośredni konkurent Embraera E195-E2, którego Lot ma już we flocie. O tym, że Embraer niedawno ogłosił otwarcie Authorized Service Center w Warszawie już nie wspomnę.


Warto wspierać europejskich producentów, ale warto również wydawać kasę z głową. Ta decyzja oznacza moim zdaniem ogromne koszty dla Lotu. O tym, że A220 to nie jest design Airbusa, tylko Bombardiera, oraz że jest produkowany w Kanadzie, nie w Europie, już nie wspomnę.

jenot

@groman43 Fakt, że LOT AMS dostał certyfikację na E2.


Tylko jeśli jest przejście z Embraera na A220 w tym segmencie, to może jest jakaś opcja.


Co do A220 to Bombardier firmowany Airbusem, ale chyba skrzydła są robione przez Airbusa w Europie dla klientów z EU.

To też może być jakaś okazja, jeśli Airbus Polska dostanie produkcję komponentów.


Najważniejsze pytanie to pewnie jaka jest opcja przesiadki pilotów / mechaników na inne serie Airbusa.

jenot

Z Plotek co do innych instytucji, to Wojsko szuka.

Wojsko szuka opcji na Mid Live Upgrade Airbusowego CASA C-295

Podobno LPR będzie kupować


A Unia próbuje wymuszać lokowanie $ w EU, jak wydajemy nasz Polski hajs.

A już na pewno chce, żeby nasz hajs + dofinansowanie lądował w firmach EU

MostlyRenegade

@jenot sam nie wiem, co o tym myśleć

jenot

@MostlyRenegade Poczekajmy na komentarze ekspertów.

jenot

Już oficjalnie Airbus wygrał , plotki się potwierdziły. #samoloty

Zaloguj się aby komentować