Tomki, jest potencjał w takich grach? Ktoś gra w takie proste historyjki i chodzenie WSAD + Spacja Jump? CtRl - strzał?


Sam chętnie bym takie tworzył, ale mam wrażenie że jak jest taki CyberPunk i inne wymaksowane graficznie RPG, to po co grać w takie pikselozy?


Jestem ciekaw Waszego zdania


#gry #kiciochpyta

8c331f66-710a-476c-98a9-0e99ffeb21c4

Komentarze (24)

Spider

@tosiu Pewno, że jest zobacz przyklad Stardew Valley czy Terraria. Dobra historia, ciekawie rozbudowana, możliwosć w kooperacji i ludzie zagrywaja sie latami.

tosiu

@Spider dzięki sorawdze!

Rafau

@tosiu albo factorio. Gra przy której można spędzić lata.

tosiu

@Rafau LOL to jakaś podróba StarCrafta

Rafau

@tosiu z takim podejściem i znajomością gier to lepiej faktycznie odpuść sobie robienie czegokolwiek

szatkus

Ty kiedyś patrzyłeś, jakie gry siedzą na szczytach popularności na Steamie? Przynajmniej raz do roku wychodzi gra inspirowana [tu se wstaw jakiś popularny tytuł ze SNESa] i masa pikselowych indyków. I nie mówię tutaj o jakiejś drobnicy, tylko grach, które sprzedały przynajmniej 50k+ kopii.

tosiu

@szatkus aż tak nie patrzyłem zobaczyłem dziś reklamę (tą co wkleiłem) i myślę, kurde ktoś jeszcze w to gra, że ludzie chca sie tego uczyc robić...

ali7200

Ludzie grają w vampire survivors, a tam nawet nie skaczesz

kodyak

Proponował bym zacząć od czegokolwiek i się nie zastanawiać. Hype przejdzie i trzeba będzie napierdzielac wtedy dopiero jest trudno a nie do razu że to nic nie da

tosiu

@kodyak no tak - ludzik, wsad, mapa, punkty do zaliczenia i zrobione

maly_ludek_lego

@tosiu Zanim porządnie zaczniesz, to szybko się zniechęcisz i w ogóle to Ci się odechce.

Tak więc, pisz, nie zastanawiaj się

tosiu

@maly_ludek_lego a co tu się zniechęcać, jak zrobisz szkielet to potem se tylko dorabiasz elementy

tosiu

@kodyak no co? Ja zawsze w ten sposób programuje cokolwiek. Najpierw mega prostacki szkielet, a potem ulepszanie poszczególnych elementów. Takim sposobem nie zmiechecam się.

kodyak

@tosiu nie wiem czy pisałeś już grę ale ma wrażenie że chyba nie. To jest naprawdę sporo żmudnej roboty i potrwa to naprawdę długo w sumie zależności jakie sobie narzędzie wybierzesz to coś tam skrocisz.


Sam projekt do dupy. W zasadzie każdy kto zaczyna, zaczyna właśnie od takiego projektu. Nawet carmack pierw napisał takie coś przed doomem.


Jest masa takich projektów z czego większość nieskończonych ale zachęcam mimo wszystko


P.s. nie obrażaj się ja mogę trochę być zbyt bezpośredni. Sam dla sobie też jestem troche chu...

tosiu

@kodyak nie no jak piszesz xD i nic więcej, to trudno zgadnać o co ci chodzi. Gier nigdy nie pisałem, ale w myślę, że czym to sie niby rózni od innych aplikacji?

kodyak

@tosiu jest dużo więcej pracy głównie pracy artystystycznej ( no chyba że weźmiesz coś kupisz w internecie). Jest też ciągle ciagota do "zrobienia tego lepiej" bo oczywscie na poczatku popełnisz masę błędów a to będzie skutkować bugami a w miarę rozrostu brakiem czytelności co może samo w sobie zniechęcić.


Teraz czujesz przypływ mocy ale po 50 godz przyjdzie zwątpienie po chuj to robię przecież to jest chujowe ( klasyka pracy artystow ;)). No chyba że masz już koncept artystyczny na wszystko góra pola lasy domu itp ale podejrzewam że raczej to tylko pomysl.


Specyfika jest jednak trochę inna. To nie będzie wyciągnięcie z pliku danych i wrzucenie w xslt dodanie certa i sajonara. Wektory, raycasty, kolizje. Bez maszyny stanow to już pewnik na jeden wielki bełkot bugow


Jak myślisz że ktoś się tym zainteresuje to polecam obniżyć loty. Jak już skończysz poca zaczną się elementy fabularne a to kolejna masa roboty i okaże się że jednak poca nie skończyłeś

tosiu

@kodyak czyli co, od razu w Unreal engine 5 robić?

kodyak

@tosiu no raczej jakiś engine ale to i tak ci nie pomoże w wizji artystycznej

tosiu

@kodyak akurat pod względem artystycznym to dla mnie pikuś. Ja nienawidzę powtarzalnej roboty, więc to mnie zdemotywuje najwyżej.

kodyak

@tosiu XD tu jest bardzo dużo powtarzalnej roboty. Jak kiedyś będziesz robił animacje to sie posrasz z nudów jak będziesz musiał 40 potworka zanimować już o animacjach poklatkowych nie wspominając


Jak wszystko ma to swoje uroki ale też kawal zmudnej irytujacej roboty

maly_ludek_lego

..A poza tym takich gierek na Steam teraz wychodzą już chyba dziesiątki tysięcy rocznie. Jeśli nie jest to jakościowe, bardzo trudno się przebić.

Marcus_Aurelius

@tosiu musiałbyś się czymś naprawdę wyróżnić, bo jak "to już było" to się nie przebijesz.


I zależy czy pytasz o prosta gierkę czy gierkę w której będziesz uczyć pythona?

tosiu

@Marcus_Aurelius nie no prosta gierka. Mapa, łażenie wsadem, pikselozka.

Zaloguj się aby komentować