Mapa pokazuje wskaźnik walorów turystycznych powiatów, biorący pod uwagę walory kulturowe, środowiskowe, a także bazę noclegową oraz destymulanty takie jak przestępczość czy zanieczyszczenie powietrza.

Źródło: GUS
https://www.facebook.com/kartografiaekstremalna/posts/pfbid02ZntPEkom4ZBFzHkcDAJW9QrHMLSZD2ezufGPmyhQC2SfsvTzs3hPn2oceQLcrKDvl

#polska #ciekawostki #ciekawostki0jcapijo #turystyka #gus
0jciecPijo userbar
610cccf6-59ee-4a3b-b325-4a6616e8a4e6
Jarem

@0jciecPijo


Ziemia kłodzka FTW!

Az człowiek czuje dumę, że się tam wychował :D

jimmy_gonzale

Mój powiat taki piękny i biały ;)

Mikel

Zakres przedmiotowy:

we wskaźniku atrakcyjności kulturowej uwzględniono:


  • liczbę pielgrzymów,

  • liczbę osób zwiedzających muzea i instytucje paramuzealne,

  • liczbę zabytków ogółem,

  • liczbę zabytków powstałych przed XVI w.,

  • obiekty z listy światowego dziedzictwa Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO), obiekty wpisane przez Prezydenta RP na listę Pomników Historii (zał. B. Obiekty uznane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej za Pomniki Historii; zwany dalej listą prezydencką),

  • liczbę miejsc na widowni w teatrach i instytucjach muzycznych,

  • liczbę uczestników zorganizowanych imprez masowych


we wskaźniku atrakcyjności środowiskowej ujęto:


  • długość morskiej linii brzegowej na terenie powiatów,

  • powierzchnię wewnętrznych wód morskich,

  • powierzchnię dużych jezior,

  • powierzchnię gruntów pod wodami na terenie powiatów;

  • występowanie gór na terenie powiatów według klas ich wysokości oraz odsetek górskich obszarów na terenie powiatów i ich powierzchnię,

  • powierzchnię obszarów chronionych, w tym: parków narodowych, parków krajobrazowych, rezerwatów przyrody obszarów Natura 2000;


we wskaźniku atrakcyjności biznesowo-hotelowej uwzględniono:


  • liczbę miejsc noclegowych w obiektach hotelowych oraz liczbę sal konferencyjnych; chociaż trzeba zaznaczyć, że baza noclegowa w obiektach hotelowych jest wykorzystywana nie tylko na potrzeby turystyki biznesowej, ale także przez zamożniejsze gospodarstwa domowe do prywatnych wyjazdów turystycznych.

Źródło: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/6334/16/1/1/analiza_walorow_turystycznych_powiatow_i_ich_bezposredniego_otoczenia.pdf

shogoMAD

Województwo łódzkie, jak się nie obrócisz to dupa z tyłu

Zaloguj się aby komentować