Mam taki problem. Renault megane 1 1.6 16v z lpg. Spala sie bezpiecznik ze zdjęcia. Wg opisu to bezpiecznik nr21 (skrzynka przekaznikow/bezpiecznikow, tablica przyrządów 2). Po przekreceniu kluczyka na zaplon wszystko jest w normie. Przekrecenie na start powoduje, ze przygasają wszystkie kontrolki i zegary i po chwili bezpiecznik sie spala.

Podejrzeniem byl rozrusznik, bo kapal na niego plyn chłodniczy. ten pierwszy wymieniony, wyciek zlikwidowany. Auto odpaliło, pojezdzilo z 5 minut i zoatalo na noc. Drugiego dnia odpaliłem normalnie i pojechałem do sklepu. Gdy wrocilem sytuacja sie powtórzyła. Moze ktos ma jakis pomysl? W necie nic nie moge znalezc. Nie chce dawac do elektryka bo to auto warte 2500


potrzebuje na dojazdy do pracy.


#mechanikasamochodowa #elektrykasamochodowa

d524fb38-fd17-4beb-b1a8-5fa274654756

Komentarze (16)

Gustawff

No ale od czego ten bezpiecznik jest?

FodiJoster

@Gustawff na 99% od podswietlenia deski rozdzielczej

Nemrod

@FodiJoster Przepala się bezpiecznik 60A? Pewnie możesz sobie sprawdzić dokładnie od czego jest, ale 60A to w uj prądu.

FodiJoster

@Nemrod wyglada na to ze od sterowania deską rozdzielczą, mogl tez pasc Uch.

Nemrod

@FodiJoster 60A do deski rozdzielczej? Co ty tam w tej desce trzymasz? Żelazko?

FodiJoster

@Nemrod tak jest wg opisu. skąd ja mam wiedzieć dlaczego akurat tyle?

Nemrod

@FodiJoster Bardziej mnie interesuje ta skrzynka bezpieczników/przekaźników - te duże bezpieczniki zwykle nie są od pierdół typu lampki na desce, tylko jakichś grubych rzeczy. No niestety, sam miałem Renault - jedyne problemy jakie z nim miałem, to elektryka (i przeciekający dach xD)

FodiJoster

@Nemrod przekaźniki sa jak widac w tej samej skrzynce na zdjeciu. Kolo kierownicy mam druga z malymi bezpiecznikami i pod nia modul uch. Skoro pali sie ten 60 zamiast te male to duzy skok napiecia jest gdzieś na drodze do tego dużego. nie jestem elektrykiem

Nemrod

@FodiJoster Albo coś, co obsługują przekaźniki.

milew

@FodiJoster Duży bezpiecznik. To raczej wygląda na rozrusznik. Może nie daje rady zakręcić a wtedy ma duży prąd.

FodiJoster

@milew rozrusznik wymieniony. moze przekaźnik @Nemrod trzeba wiec sprawdzic od czego sa przekaźniki. mozliwe ze ktorys sie zepsul, ale wtedy chyba bezpiecznik by sie nie palil

FodiJoster

@Nemrod przekazniki odpowiadają za chlodzenie niskie i wysokie. mozliwe ze po nagrzaniu sie silnika robi sie spiecie bo wiatrak przy chlodnicy nie dziala

Odczuwam_Dysonans

@FodiJoster dobry trop, jak najbardziej to może być to. Skoro przepala 60A, to masz prawdopodpodobnie pełne zwarcie. Multimetr w dłoń!

Ustaw na pomiar przejścia (piszczyk) i teraz tak - najlepiej jakbyś zmierzył wentylator na wtyczce, jeśli jest 0 albo parę omów (no, ogólnie miernik piszczy) to masz odpowiedź. Możesz też zmierzyć to w samej skrzynce. Ściągnij klemę plusową (ważne, bo możesz spalić multimetr albo bezpiecznik w nim) i lecisz:

Od klemy minusowej, do styków bezpiecznika - skoro nie wywala od razu to pewnie nie będzie tam przejścia.

Styki 87 czyli wyjście prądu z tych dwóch przekaźników. Masz na nich opis, ale zaznaczyłem ci na podstawie gdzie będziesz musiał wbić sondę - 30 wchodzi prąd, te po bokach, 85 i 86 to sterowanie cewki przekaźnika, a 87 to już odbiornik czyli tutaj wentylator. Nie powinien mieć zwarcia do masy, może mieć jakąś wyższą oporność ale nie że multimetr piszczy. Sprawdź pod oboma przekaźnikami, prawdopodobnie któraś nóżka będzie osmolona albo wręcz gniazdo wypalone. "Enter text" zignoruj xD

Podoba mi się że masz przekaźniki z różnej parafii włącznie z Fordem, dzielna Renia.

6581fe65-8308-416d-871a-376ace691e93
Odczuwam_Dysonans

@FodiJoster możesz też po prostu wypiąć wentylator i sprawdzić czy dalej się bezpiecznik pali, albo popatrzeć pod przekaźnikiem czy jest wyjarane, ale gdzie w tym zabawa.

FodiJoster

@Odczuwam_Dysonans xD dziękuję za porady.

mateusz-hyzynski

Posprawdzaj mase od rozrusznika, z silnika na karoserie itd.

Zaloguj się aby komentować