Komentarze (8)

damw

@radidadi kanciaste to jak stare Volvo

Z_buta_za_horyzont

Skojarzyło mi się z polonezem .

jonas

@Z_buta_za_horyzont Buda Poloneza została zaprojektowana przez Włochów, pierwotnie miała być z tego Lancia Delta i nazywało się to ESV 2000 Libre. W FSO wzięli więc ten odrzut, posadzili na podwozie Fiata 1300/1500 z lat 50. i szło jak wściekłe, bo nie było nic innego.

Z_buta_za_horyzont

@jonas Dzieki! Miałem szukać później informacji ale mnie wyręczyłeś.

jonas

@Z_buta_za_horyzont Polecam się łaskawej pamięci wielmożnego pana dziedzica.

SonyKrokiet

@jonas @Z_buta_za_horyzont dupa a nie delta XD raz że nadwozie poloneza nie było odrzuconym pomysłem na deltę a zlepkiem kilku różnych koncepcji, w tym rozwinięciem wspomnianego Fiata ESV 2000 (był jeszcze ESV 2500 oraz ESV 1500) czy pomysłem na następcę fiata 132 w nadwoziu liftback; dwa że nie w FSO go posadzili na podwoziu fiata 1300/1500 (czyli na defacto PF 125p) a w Turynie, jak wyszło że kasy nie ma na nową mechanikę; trzy planowano tam wsadzić nowe silniki, jednak nic z nich nie wyszło i montowano głównie na potrzeby służb motor 2.0 DOHC z Fiata 131 czy 132.

jonas

@SonyKrokiet Wcale się nie dziwię, w ówczesnych realiach PRL oferowanie 1.6 DOHC z Fiata 125 zamiast gruźliczego 1.3/1.5 OHV z Fiata 1300/1500 było proszeniem się o kłopoty przy takich środkach smarnych i kulturze technicznej. Kasa na mechanikę to jedno, również zabrakło jej na licencję na model 127 i skończyło się pokracznym, ciasnym i archaicznym już w momencie premiery 126.

ipoqi

Jestem po⁎⁎⁎⁎ny, jezdzilbym

Zaloguj się aby komentować