Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Korzystanie z Internetu w celach kulturalnych w UE w ramach #ciekawostkistatystyczne

Najczęstszą aktywnością było oglądanie telewizji lub filmów online, zgłoszone przez 79% internautów. Na kolejnych miejscach znalazły się czytanie serwisów informacyjnych, gazet i magazynów informacyjnych (70%), słuchanie lub pobieranie muzyki (65%) oraz granie lub pobieranie gier (34%).

Najwyższy odsetek internautów oglądających telewizję lub filmy online odnotowano w Holandii i Finlandii (po 96%) oraz na Cyprze (94%), natomiast najniższy w Rumunii (44%), Bułgarii (55%) i Słowacji (63%). Czytanie wiadomości online (ze stron internetowych, gazet lub magazynów) zgłosiło 91% internautów w Czechach, 90% w Finlandii i 89% na Cyprze. Natomiast najniższy odsetek odnotowano w Rumunii (50%), Francji (56%) i Włoszech (62%).

Dla Polski najczęstszymi czynnościami wykonywanymi przez internet były:

  • Telefonowanie bądź korzystanie z komunikatorów internetowych (76,4%)
  • Czytanie wiadomości online (ze stron internetowych, gazet lub magazynów) (72,6%)
  • Wysyłanie/odbieranie e-maili (69,4%)
  • Znajdowanie informacji o dobrach i usługach (69,3%)
  • Korzystanie z mediów społecznościowych (61%)

Zaś najrzadszymi czynnościami wykonywanymi przez internet były:

  • Udział w aktywnościach naukowych dla celów formalnej edukacji (4,9%)
  • Branie udział w konsultacjach bądź głosowanie w sprawach politycznych lub społecznych (6,3%)
  • Branie udziału w aktywnościach edukacyjnych na cele prywatne (6,7%)
  • Robienie kursu online o dowolnej tematyce (9,7%)
  • Udział w aktywnościach naukowych dla celów związanych z pracą (10,8%)

Źródełko: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/w/ddn-20250710-2

#statystyki #ciekawostki #uniaeuropejska #internet
#owcacontent
EU people turn to internet for cultural purposes

EU people turn to internet for cultural purposes

In 2024, people in the EU widely used the internet for cultural purposes. The most common activity was watching TV or videos online, reported by 79% of internet users. This was followed by reading online news sites, newspapers or news magazines (70%), listening to or downloading music (65%) and playing or downloading games (34%). The highest shares of internet users watching TV or videos online were recorded in the Netherlands and Finland (both 96%) and Cyprus (94%), while the lowest were observed in Romania (44%), Bulgaria (55%) and Slovakia (63%). Reading news online (from sites, newspapers or magazines) was reported by 91% of internet users in Czechia, 90% in Finland and 89% in Cyprus. By contrast, the lowest shares were in Romania (50%), France (56%) and Italy (62%). Source dataset: isoc_ci_ac_i Over one-third of users bought cultural goods and services online In 2024, 36% of internet users in the EU purchased some kind of cultural goods and services online. Subscriptions were popular, particularly those to films, series and sports streaming services (30%) and to music streaming services (21%). One-quarter of internet users (25%) bought tickets to events. When it comes to reading habits, printed books, magazines and newspapers (16%) were more popular than e-books and audio books (7%). Additionally, internet users paid to download software (11%), games (10%) and a minor part purchased physical copies of other audiovisual contents such as music and films or series (6%). Source dataset: isoc_ec_ibgs

Europa
e5aea92b-ddaa-43d2-a6f5-2ba9f369e015
3

Komentarze (3)

Zakupy w internecie:


W 2024 roku 36% użytkowników internetu w UE kupowało dobra i usługi kulturalne online. Popularnością cieszyły się subskrypcje, zwłaszcza filmów, seriali i serwisów streamingowych sportowych (30%) oraz muzyki (21%). Jedna czwarta użytkowników internetu (25%) kupowała bilety na wydarzenia. Jeśli chodzi o nawyki czytelnicze, książki, czasopisma i gazety drukowane (16%) cieszyły się większą popularnością niż e-booki i audiobooki (7%). Ponadto użytkownicy internetu płacili za pobieranie oprogramowania (11%), gier (10%), a niewielka część kupowała fizyczne kopie innych treści audiowizualnych, takich jak muzyka, filmy lub seriale (6%).

edc9791b-8cd7-42ae-b208-6877d6ebff34

Jakaś niekompletna ta ankieta. Jest jedna czynność, którą robi w internecie 100% mężczyzn.

@lurker_z_internetu Skoro 100% robi, to po co o niej wspominać?

Zaloguj się aby komentować