Kolejna niemiecka firma mocno powiązana z #automotive upada. Gewefa zakończyła działalność - firma produkowała świetne oprawki na maszyny #cnc. Firma działała od 1949 i była szeroko rozpoznawalna w branży, a jej produkty były wysokiej jakości. Wykończyła ją zażarta konkurencja na kurczącym się przez #kryzys rynku.

W międzyczasie niemieckie firmy tną zatrudnienie, przechodzą na skrócony czas pracy, ogólnie jest totalna lipa na rynku. Niemcy w przyspieszonym stopniu się deindustrializują (boże co za słowo), zakłady są zamykane.

Sprzedaż aut #motoryzacja produkcji chińskiej na europejskim rynku nowych samochodów osobowych wynosi już około 6%. Są takie rynki jak niemiecki, które jeszcze się bronią (1.5% udziału w rynku), a są takie które zaczynają już powoli wchodzić w to na pełnej - Polska ponad 8% udziału w rynku (ponad 13% udziału w rynku klientów indywidualnych). Obserwujemy upadek niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, do którego doprowadziły na spółę UE i idiotyczne decyzje podejmowane w tymże przemyśle. Bye bye, toniemy.

Komentarze (11)

m_h

Z takich dużych i znanych można dodać Boscha i Volkswagena.

KierownikW10

@m_h to akurat żaden news, bo media głównego nurtu o tym trąbiły.

Z takich newsów, o których raczej nie dało się przeczytać na jakiejś interii czy innym wp.
W ubiegłym tygodniu wyprzedawany na drodze licytacji był dobytek firmy Morat Swoboda Motion z Nowej Rudy na Dolnym Śląsku. Firma utraciła płynność finansową i ogłosiła upadłość, a kupić można było od tokarek CNC, bo szlifierki do kół zębatych, po służbowego VW Passata, laptopy i dozowniki do mydła za 1 Eur xD Firma niedawno rozbudowała halę pod nowy projekt do aut elektrycznych dla Mercedesa, a wcześniej produkowała części do napędów rowerów elektrycznych Boscha. Byłem tam kilkukrotnie, nic nie zapowiadało krachu, firma dynamicznie się rozwijała i było w niej widać i pieniądz i know how.

m_h

@KierownikW10 następnym razem jak będziesz wiedział o takiej akcji, daj znać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

KierownikW10

@m_h ja sam się dowiedziałem za późno i nie mogłem wziąć wolnego, żeby tam pojechać na oględziny sprzętu. W poniedziałek były takie "dni otwarte" kiedy można było wejść i sprawdzić stan sprzedawanych przedmiotów, zaś licytacja była online do środy.

Laptopy Dell Latitude były z ceną wywoławczą 20 Eur i na pewno dałoby się znaleźć takie w dobrym stanie, ale wiadomo, kupować w ciemno nie było sensu.

Hjuman

Naxzynia polaczone spowoduja ze kryzys przlezie na pelnej i do nas. Fajnie.

Shizue

brukselskie elyty zarżną europejską motoryzację odjebanymi w kosmos normami i forsowaniem elektrycznego badziewia a skośnookie tylko czekaja aż koncerny poupadają żeby w swoich zabawkach do⁎⁎⁎ać +300% do ceny

KierownikW10

@Shizue nie tylko to. Niestety obecne niemieckie auta są gorsze, niż auta sprzed covida. Są gorzej wykonane, niergonomiczne, a znacznie droższe. Nie ma co się dziwić, że klienci szukają alternatyw.

Furto

Polska ponad 8% udziału w rynku (ponad 13% udziału w rynku klientów indywidualnych)


Btw. prawdą jest to co kiedyś słyszałem, że w Polsce 90% nowych aut z salonów kupowanych jest przez firmy?

KierownikW10

@Furto nie i wystarczyło chwilę z wyszukiwarką lub AI, żeby to sprawdzić. W 2024 zarejestrowano 551k nowych samochodów osobowych z czego 31.5% kupili klienci indywidualni, zaś firmy nabyły 68.5%. Dla klientów indywidualnych znacznie większe znaczenie ma rynek aut używanych - w 2024 z zza granicy sprowadzono do Polski 880k sztuk używanych aut osobowych.

fisti

@KierownikW10 Szacujesz, że kiedy nastąpi ten moment, że będzie można powiedzieć, że niemieckie automotive już nie nie istnieje/nie będzie w stanie się podnieść po upadku? Kwestia dwóch, pięciu, dziesięciu lat?

KierownikW10

@fisti nie szacuję, bo to bez sensu. Podnieść po upadku może się zawsze, ale i może się pogrążyć w marazmie, ciężko powiedzieć.

Zaloguj się aby komentować