Każdy inny 25 latek: muszę mieć BMW, Stingera albo Hondę TypeR, szybkość, szybkość, szybkość! Jestem za młody na wolne auta!
Ja: Ten amerykański karawan po emerycie generujący 30 koni z litra będzie dla mnie idealny





Każdy inny 25 latek: muszę mieć BMW, Stingera albo Hondę TypeR, szybkość, szybkość, szybkość! Jestem za młody na wolne auta!
Ja: Ten amerykański karawan po emerycie generujący 30 koni z litra będzie dla mnie idealny





eleganckie autka też mi się podobają oprócz tego drugiego karawana. Ciekawe ile takie auta palą XD
@Legitymacja-Szkolna galonów czy litrów?
@Legitymacja-Szkolna wbrew pozorom to niedużo (jak na gabary). Jeździliśmy po mieście i okolicy station wagonem Chevy Caprice z 1990 z 5.7 litra pod maską i palił 13 litrów benzyny. Wóz miał chyba 200 koni. Te silniki mają wielkie pojemności ale moc jest w nich celowo ograniczona przez co mniej palą niż powinny.
@SzubiDubiDU jak to "moc jest w nich celowo ograniczona"?
@Quake Amerykańskie silniki są "detuned" (Polska język - trudna język, nie wiem jak to nazwać). Jest to odwrotny proces do tuningowania silnika - podkręcania osiągów. Tutaj je zmniejszamy przez co silnik pracuje mając mniejsze przeciążenia a finalnie jest w stanie dłużej żyć bo nie jest tak wysilony.
@SzubiDubiDU a nie, że po prostu nie są wyżyłowane i robione ze sporym zapasem od początków tamtejszej motoryzacji?
@Quake tak, to jest praktycznie to samo co wyżej napisałem. Nie są wyżylowane bo z takiego 5,7 można wycisnąc o wiele więcej ale stwierdzono, że nie ma potrzeby więc ograniczono moc do 200 koni.
Tutaj ciekawy przypadek. Mustang z silnikiem 4.6 wyciskał 296 koni a po modyfikacjach bez dokładania turbo/sprężarki wyciskał 100 koni więcej
@SzubiDubiDU po Naszemu nazywa się to "zdławieniem silnika".
@SzubiDubiDU niekoniecznie to samo bo w pierwszym przypadku zakładasz, że celowo ograniczali moc w silnikach przeznaczonych na tamten rynek, a zdaje się, że oni tak je projektowali bo od początku kierowali się innymi priorytetami
Zaloguj się aby komentować