Jakiś gostek na portalu ze śmiesznymi obrazkami słusznie zauważył, że przy budowie nowej linii kolejowej do CPK można też zaplanować zupełnie nową oś zabudowy, która by tą linię wykorzystała dając 20-30 minut dojazdu zarówno do CPK jak i do Stolicy. Okolice przez które przebiega ta planowana linia, to głównie pola. Możnaby pokusić się o podobny schemat jak w przypadku tzw. Wiedenki, wzdłuż której rozwijały się takie podwarszawskie miasteczka jak Piastów, Pruszków, Brwinów, Milanówek, Grodzisk Mazowiecki, czy Żyrardów.


Ogólnie można z głową i przyszłościowo zaplanować zupełnie nową urbanistykę i takimi rzeczami powinno się zajmować MRiT.


A skończy się pewnie jak zwykle na łanówkach po horyzont.


#hydepark #cpk #warszawa #zajebanezwykopu

2837e832-3aad-4f64-90b3-f62ed7711333

Komentarze (6)

AureliaNova

To ma być dużych prędkości, a nie kolejka podmiejska - ona się w tych wioskach nie będzie zatrzymywać. A jak chcesz zobaczyć efekty nowych połączeń (autostrady), to zapraszam w okolice Łodzi - jest tam od luja magazynow pod miastem, żadnej nowej urbanistyki.

w0jmar

@AureliaNova


się w tych wioskach nie będzie zatrzymywać.


Ale jaki to problem napisać w ogłoszeniu:


"Tylko 20 minut do linii CPK"

kitty95

@AureliaNova ale można pociągnąć tory tzw. aglomeracyjne przy okazji budowy KDP, przykładowo. U nas jest straszny strach przed rozbudową kolei "dla ludzi" jako właśnie aglomeracyjny środek transportu. Kolej be, metro za drogie, a potem wszędzie megakorki, bo poza samochodem sensownej komunikacji brak.

AureliaNova

@kitty95 chcesz pociągnąć linie kolejową do wiosek ze 100 mieszkańcami? Z czego ją utrzymasz?

kitty95

@AureliaNova nie lubię takiego ułomu mentalnego, który właśnie zaprezentowałeś/aś.


Widać, że nie czytasz ze zrozumieniem. Infrastrukturę należy planować z wyprzedzeniem, a nie najebać łanówek bez ładu i składu, a potem w chuj korki, bo żadnej innej komunikacji niż samochód nie ma. Kolej jest katalizatorem zageszczającym zabudowę i można projektować strefy zabudowy wielorodzinnej w bezpośrednim sąsiedztwie stacji czy przystanków kolejowych. No ale trzeba mieć coś w głowie, a nie tylko z czego utrzymać. Z oplat adiacenckich od deweloperów chociażby.


Zamiast rozpierdalać zabudowę aglomeracyjną po wszystkich zadupiach, to jest mozliwość stworzenia nowego ciągu urbanizacji z bardzo dobrym dojazdem.


No ale przez takich ćwoków bez wyobraźni się nie da. Jak wszystko kurwa w tym kraju.

AureliaNova

@kitty95 to może planować po prostu linie aglomeracyjne, komunikację miejską i infrastrukturę do obecnie planowanych osiedli? Bo walnięcie 100 km toru po wioskach mija się z celem.

Zaloguj się aby komentować