Jak prawidłowo powinno ustawić się nawiew jeśli w trakcie takiej pogody jak teraz (wilgoć, śnieg, chłodno) aby podczas jazdy nie parowały szyby?
Obieg wewnętrzny czy zewnętrzny, z włączoną klimatyzacją czy bez oraz czy lepiej ciepłe/zimne powietrze?
Dzięki za odpowiedź!
#samochody #motoryzacja #kia #kiciochpyta
e42630eb-88bd-4ae6-9af1-9856d0075594
GSX-R750

@MG78 masz wilgoć w aucie?

Zielczan

@MG78 z wlaczona, wlaczona klima osusza powietrze

Daniel_Obajtek

@MG78

Na poczatku jak kiepsko grzeje to polecam lekko uchylić okno

sullaf

Nawiew na szybę i ciepłe powietrze

kopsztyfikator

Ja w takich przypadkach ustawiam na zewnętrzny plus klima.

MG78

@Zielczan A jaka temperatura nawiewu? Zimne powietrze?

@GSX-R750 Ja nie, ale rodzice mają małą starą Kię i jak jechali dziś zawieźć ciocię na jakieś badania to im podobno bardzo szyby parowały i właśnie dzwoniła do mnie z pytaniem czy wiem jak ten problem rozwiązać. Ja nie wiem dlatego pytam Was.

MG78

@sullaf Tak właśnie podobno mieli, pewnie tam jakieś filtry czy coś są do czyszczenia, a klimatyzacja pewnie nie była dawno ruszana.

Zielczan

@MG78

A jaka temperatura nawiewu? Zimne powietrze?


Nie mam pojecia szczerze mowiac. Ja ciagle jezdze na klimie, wiec mi nie paruja w ogole, wiec nie wiem, czym usunac lepiej. W ogóle to zacznij od wymiany kabinówki, to moze usuniesz zrodlo problemu

ivaldir

@MG78 Otwarty, klima + ciepło = świeże, suche, cieple powietrze. Ale jeśli nawet po dłuższej jeździe wciąż masz wszystko zaparowane, to: sprawdź czy woda nie dostaje do wnętrza - uszkodzona uszczelka, pod szybą przednią, mocowanie anteny na dachu, czy relingów do bagażnika dachowego. Mokra, tapicerka/dywanik może wskazywac na przeciek. Nie zostawiaj w środku mokrych ciuchów, mokrej ścierki do okien, pokrowców, czegokolwiek mokrego. Jeśli auto jest szczelne, a poprostu nagromadziło się dużo wilgoci, a masz za krótkie przebiegi, by wysuszyc w czasie jazdy, to najlepiej zorganizować dostęp do grzanego i wentylowanego garażu i zostawić tam auto z otwartymi drzwiami (lub chociaż oknami) oraz bagażnikiem. Wyjąć wszystko ze środka, szczególnie gumowe dywaniki (bo pod nimi wilgoć zostanie) i poczekać aż przeschnie.

bartek555

@MG78 AC koniecznie, zbierze wilgoc w moment. Temperatura odpowiednia dla ciebie, nie ma wiekszego znaczenia. Jakies 20 ustaw i bedzie zaraz po krzyku.

Kierkegaard

@MG78 ciepły obieg zewnętrzny. Lepiej z klimą, ale sprawny nawiew powinien sobie radzić też bez klimy. Kabinowy warto wymienić.

GSX-R750

@MG78 najpierw dobrze przewietrzyć, później dobrze umyć szyby wewnątrz - stary patent z ciężarówek to umyć pianką do golenia (nie żelem), później jak wyżej klima+hot. jak będzie dalej problem to wołaj...

MG78

@bartek555 Panie tam nie ma temperatury tylko pokrętło czerwone-niebieskie jak w kranie ;d

sullaf

@MG78 że tak po informatycznemu powiem: u mnie działa.


Ale gdy mialem spieprzony nawiew (wentylator nie działał), pomagało... Otwieranie okien. Ale jazda zimą z otwartymi oknami to srednia przyjemność, więc wymienilem wentylator i od tego czasu wystarczy że chwilę pochodzi i szyby para znika z przedniej szyby:)

Jarosuaf

Jak się samochód rozgrzeje, to ciepłe powietrze, nawiew na szybę, powietrze z zewnątrz.

Jak nadal paruje, to sprawdzić, czy rzeczywiscie dmucha na szybę, może coś jest zepsute i np. dmucha tylko na nogi.

Jak nadal paruje, to sprawdzić filtr powietrza, może nagromadziły się liście, brud itd. i to trzyma wilgoci i utrudnia przepływ powietrza.

bartek555

@mg78 no to na cieple, nie musi byc na fulla bo jedyna roznica bedzie taka , ze bedziesz sie pocil jak prosiak ;)

Jarosuaf

Klima włączona jak jest.

PanHeniek

@MG78 Warto jeszcze kupić takie worki do zbierania wilgoci. Coś jak to w butach tylko duże

firstlo

@PanHeniek pro tip zdradzę jak nie kupić tych worków czy też innych pochłaniaczy wilgoci:

  • szukasz w szufladzie starych skarpet, dużych, grubych i bez dziur

  • super jak znajdziesz kawałek złączki pcv takie jakieś fi80

  • kupujesz żwirek dla kota w zoologicznym (ten taki do kuwet)

  • sypiesz żwirek do skarpet

  • na końcu supeł na skarpetę i do auto pod siedzenie

Cena jednostkowa dużo niższa niż „profesjonalny pochłaniacz wilgoci” a robi to samo (i często zawiera to samo).

W zależności od wilgotności skarpety ze żwirkiem wymieniamy na nowe.

PanHeniek

@firstlo Ty... dobre to! Zapisuje i zrobię!

firstlo

@PanHeniek tylko ten żwirek to nie, że kamienie.

Może jakiś kociarz się wypowie bo to ma być higroskopijny do kuwet

anddom03

@firstlo brylujacy żwirek, chyba coś takiego

odyshon

@firstlo Żwirek silikatowy/silikonowy, takie półprzezroczyste kulki. Jak przestanie działać to trzeba wysuszyć na kaloryferze i nie trzeba robić nowego.

MG78

Dzięki wszystkim za pomoc - obieg zewnętrzny i chłodne powietrze rozwiązało problem - właśnie zbyt wysoka temperatura była prawdopodobnie problemem.

Odczuwam_Dysonans

@firstlo @PanHeniek @anddom03 my używaliśmy swojego czasu silikonowego bo ponoć właśnie ma najlepsze właściwości higroskopijne - ale myślę że taki normalny zbrylający się też będzie OK. Ogólnie bardzo dobry tip.


@MG78 ogólnie to obieg otwarty, nawiew na szybę, klima i pełna moc - przy czym ja przy manualnym nawiewie zawsze robiłem tak, że dawałem nawiew na jedyneczkę, i czekałem żeby wskazówka temperatury choć trochę dygnęła. Nagrzewnica jako de facto chłodnica wpięta w układ chłodzenia tą temperaturę odbiera, nie jakoś znacznie, ale jednak, więc pomagałem w ten sposób silnikowi się nagrzać. Po latach zauważałem że niektóre "klimatroniki", klimatyzacje automatyczne, robią podobnie - jeśli odpalimy auto i od razu wciśniemy defrost (zazwyczaj ikonka nawiewu na szybę podobna jak ogrzewania tylnej szyby tylko w zaoblonym prostokącie) to też odpali dopiero po paru minutach, widocznie uruchamia się powyżej pewnego progu. Czasem lepiej też działało kiedy nie ustawiałem najwyższej temperatury tylko gdzieś na środku póki silnik nie zaczął się nagrzewać. Ale myślę że to nadgorliwość.


Ale dla uproszczenia dla rodziców, no to nawiew na szybę, z zewnątrz, ciepłe, klima i więcej nie zrobią. Uchylanie szyb to chyba najlepszy sposób jak jest kiepsko - jak się zaczyna grzać w aucie gdzie jest wilgoć, to wilgotność powietrza wzrasta, a tak się wyrówna. Szczególnie jak jest mróz, wtedy powietrze na zewnątrz jest bardzo suche. Co innego jak jest mgła xD ale tak czy siak wilgotność zewnątrz i wewnątrz będzie się wyrównywać (a potem AC będzie ją zbijać), po prostu uchylając szybę przyspieszymy ten proces. Ale przy starszym aucie gdzie klima nie działa super sprawnie, albo po prostu zbiera się wilgoć, woreczki z kocim żwirkiem pod siedzenie naprawdę dają radę, trzeba im dać trochę czasu i pamiętać żeby wymieniać, ale poleć rodzicom.

Zaloguj się aby komentować