Dziś zmiana łożysk z tyłu.
Wyprasować stare zapieczone łożyska mające 27 lat nie jest tak łatwo nawet 30t prasą hydrauliczną.
Tutaj protip
Z pomocą przyszła spawarka, wnętrze łożyska które wskutek wyprasowania piasty rozleciało się (smar miał konsystencję galarety i było go już bardzo mało), zostało pospawane (foto) by nagrzać całą konstrukcję i po tym zabiegu prasa naciskała max 5-7t i ładnie łożysko zostało wyciągnięte.
Pora na wprasowanie nowego łożyska i tutaj uwaga!
Warto zawsze zmierzyć średnicę w środku bo w przypadku A8 D2 łożysko z 1 strony ma średnicę 44mm, a z drugiej 42mm i o mało nie wprasowałem go odwrotnie, oczywiście gdyby tak się stało to nie wprasowałbym piasty bo by stanęła w połowie.

Zatem warto zmierzyć dla świętego spokoju niż potem ponownie je przekładać.

Oprócz zmiany łożysk zmieniłem jeszcze regulator ciśnienia paliwa (Bosch) oraz filtr paliwa (Knecht).
2x łożyska SKF 180 zł
Filtr paliwa 40 zł
Podkładki pod przewody paliwowe 15 zł
Regulator ciśnienia 45 zł

Jutro zmieniam jeszcze 2 sondy lambda, pozostanie do zrobienia geometria i wracamy na trasę.

#wrocuawskieaudi #motoryzacja #samochody
6c57d71a-bfde-4b4d-bb8a-34391c1143d6
Okrupnik

@Odwrocuawiacz drogo, za łożyska do lanosa płaciłem po 30 złoty

Sezonowiec

@Odwrocuawiacz może się przyczepię ale napawana po obwodzie wewnętrznym bierznia łożyska została "ściśnięta" do środka. Udało się dzięki odkształceniom spawalniczym a nie podgrzaniu tej bierzni. Jeśli grzana byłaby bierznia łożyska, sworzeń, tulejka, cokolwiek co siedzi w cylindrycznym gnieździe byłoby ją wyciągnąć znacznie trudniej ponieważ by swoją średnicę nieznacznie zwiększyła -> rozszerzalność cieplna. Także ten co ja to miałem - nie grzejcie łożysk przed demontażem, bo trudniej wyjdą, jak już to podgrzewa się gniazda w których siedzą takie elementy. A np. tuleje itd się chłodzi przed montażem w miejscu ich osadzenia. Spawanie po obwodzie to co innego i to legitny protip OPa 💪 i działa. Tylko nie polega to na podgrzaniu ale na odkształceniach spawalniczych. Przepraszam że nie na temat, musiałem😬

Piorunek za fajny wpis leci 😊 a ten Knecht to jakaś top firma?

Odczuwam_Dysonans

@Sezonowiec dokładnie, ja zawsze wrzucam łożyska i tuleje do zamrażarki dzień przed montażem. Co nie zmienia faktu że tak jak piszesz, OP ładnie wybrnął, ale sama temperatura też mogła się przyczynić do rozdzielenia, "zruszania" tych dwóch elementów, poza samym skurczeniem ze względu na ściąganie spawu - w mechanice często grzeje się np. pętlą indukcyjną zakładaną na śrubę, i mimo że ona się rozszerza, to paradoksalnie umożliwia to wykręcenie - bo "zespolone" korozją elementy odpuszczają przez to, że zapracowały. Oczywiście co do zasady to masz rację.

Odwrocuawiacz

@Sezonowiec jest tak jak piszesz nie sama temperatura zrobiła tu robotę.

Knecht to firma uczestnicząca w dostawach filtrów na pierwszy montaż do wielu marek.

Korzystam od lat i bardzo polecam.

Sezonowiec

Tak oczywiście @Odczuwam_Dysonans zgadzam się. Patent OPa jest w pytę, też czasem tak robiłem, oraz tip z zamrażarką również full legit. Chodziło mi tylko o doprecyzowanie 😊

@Odwrocuawiacz dzięki za odpowiedź, czekam na następne wpisy bo bardzo lubię Twój tag, miłej jazdy po naprawach życzę 😊

Zaloguj się aby komentować