Dzień dobry. Niniejszym przedstawiam piątą część z serii #uwagaklasyk gdzie nieregularnie opisuję samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe. 
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Poprzednio przedstawiałem:
-Fiat Multiplę https://www.hejto.pl/wpis/czesc-startuje-z-tagiem-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedstawial-samoch
-Volkswagena Golfa 2 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-chcialbym-was-powitac-na-tagu-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-bede-przedst
-Forda Focusa 1 https://www.hejto.pl/wpis/czesc-oto-trzecia-odslona-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-przedsta
Nissana 350Z https://www.hejto.pl/wpis/czesc-przed-wami-czwarta-czesc-wpisu-z-serii-uwagaklasyk-gdzie-nieregularnie-prz?commentId=df801296-6176-44a5-abab-a7a5ed90e339
Dziś w roli głównej Fiat Seicento Sporting
Czy się komuś to podoba czy nie, poprzednik Seicento czyli Cinquecento Sporting, zaczął już być poszukiwanym youngtimerem. W tej chwili na olx są tylko dwa egzemplarze, jeden za 5500zł, drugi za 11000. Cieniasy drożeją już nawet za zachodnią granicą, gdzie ceny za zadbany samochód osiągają nawet 5000 euro. Nie trudno się domyśleć, że podobny los spotka następcę. Wersje Schumacher i Abarth to właściwie pewniaki.
Dlaczego Seicento Sporting? Bo to tani, prosty jak cep samochód, który może służyć jako wózek zakupowy z szansą na wzrost cen w najbliższych latach.
Jaki silnik wybrać? Tutaj nie ma wyboru, był tylko 1.1.
Na co uważać? Właściwie tylko na wypadkowość i korozję, te auta są skrajnie proste w naprawach i mają bardzo tanie części.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
90ccf1df-e32c-4b46-827d-f6356a8977fb
Budo

Pomyśleć, że ten mały żółty chrabąszcz był kiedyś uznawany za ładne, pożądane i szybkie nawet auto

RzecznikHejto

@Budo bo było szybkie. Krótkie przełożenia, 800 kilogramów wagi, silnik 1.1 o mocy 55 koni sprawiało, że to małe gówno całkiem sprawnie popierdalało.

Nuszek

@Budo myślę że nawet teraz w wersji sporting może zwracać na siebie uwagę

jonas

@RzecznikHejto Krótsza skrzynia względem "zwykłej" pozwalała urwać sekundę do setki kosztem prędkości maksymalnej. 13 sekund z groszem w Sportingu i 14 z groszem w seryjnym 1.1. Moc taka sama w obu przypadkach - 55 KM, Sporting miał seryjnie obrotomierz w postaci takiej fikuśnej kapliczki na środku deski rozdzielczej i felgi 14" względem plebejskich 13" w zwykłej serii.

CoryTrevor

@jonas Czyżby kolega Jonas z Autobloga? Poznałem po avatarze. Kilka lat temu sporo się tam udzielałem pod pseudonimem Pojazdowy ale ego Złomnika mnie skutecznie zraziło do tego miejsca.

CoryTrevor

@Budo Jak dla mnie do dzisiaj jest ładny ale mam słabość do żółtych aut

jonas

@CoryTrevor Jam jest. Nie ciebie jednego zraziło, od ponad roku jest nieoficjalna loża szyderców do swobodnego fanzolenia o samochodach. Reflektujesz?

CoryTrevor

@jonas Tak choć zachęcam Cię do dodawania wpisów również tutaj. Dział Motoryzacja na Hejto bardzo kuleje.

bobby-dylsn

@RzecznikHejto W tym samym momencie Renault wypuszcza Clio drugiej generacji. W wersji z silnikiem 2.0, wagą nie wiele większą od Seicento i mocą 182KM. Przyspieszenie 0-100 w Clio 2.0 to tylko 7.1s.

Mikry_Mike

@jonas no właśnie mnie boli, że to ma tylko 55 kucy. Byłoby fajniejsze mając 70 kucy, wtedy to byłby mały miejski pocisk. Może może te 55 KM do miasta, by zebrać się jeszcze ujdzie, ale brakuje mocy mimo wszystko.

jonas

@Mikry_Mike Silniki 1.1 i 1.2 z rodziny F.I.R.E. można było dość łatwo i tanio "podkręcać" w okolice 80-85 KM jeśli w serii było za mało. Widziałem kilka sztuk Seicento ze zmienioną głowicą na taką 16V z Punto, jakoby to dawało zauważalny przyrost o kilkanaście koni. Nie jeździłem tak zdłubanymi egzemplarzami, moje posiadane ponad dekadę temu było silnikowo całkowicie seryjne.

jonas

@bobby-dylsn Ta, prawie 300 kg różnicy to "niewiele większa waga".

bobby-dylsn

@jonas No i? Seicento szybciej się zbiera od tego Clio? No raczej nie. Jak Ci na wadze zależało to czyściłeś wnętrze i miałeś w granicach 900kg.

jonas

@bobby-dylsn No i Seicento miało 735 kg na pusto oraz prawie czterokrotnie mniejszą moc, to jak miało się zbierać?

Mikry_Mike

@jonas generalnie taki mały popierdalak po mieście

jonas

@Mikry_Mike No, tak do 60 km/h, bo potem prawa fizyki budziły się z zaskoczenia i porumakowane.

Ale zaparkować tym dało się prawie wszędzie.

kamilbrawo2

@CoryTrevor ostatnio dorwałem najrzadszą wersję seicento dvag w bardzo dobrym stanie z wszystkimi oryginalnymi elementami jedynie malowanie i naklejki mnie jeszcze czekają do odnowienia

72bb45fe-ed1c-4654-ac6e-514c1025db7c
CoryTrevor

@kamilbrawo2 Wow, z tego co widzę wyprodukowano tylko 100szt. Gratuluję dorwania rarytasu.

kamilbrawo2

@CoryTrevor po 5 latach poszukiwań mam numerek 61

bc9f6309-374a-49f6-8d04-a4d9f122fec5
Felonious_Gru

@CoryTrevor wiesz dlaczego fiaty drożeją?

Bo blacharka leci szybciej niż inflacja

Zaloguj się aby komentować