Do Polski wchodzi Geely czyli wielki chinski gracz moto. Na poczatek elektryczny EX5, ktory zaleznie od wersji ma kosztowac ~115-135k pln. Chyba juz powoli mozna zaczynac w europie zamykac fabryki. #motoryzacja

Do Polski wchodzi Geely czyli wielki chinski gracz moto. Na poczatek elektryczny EX5, ktory zaleznie od wersji ma kosztowac ~115-135k pln. Chyba juz powoli mozna zaczynac w europie zamykac fabryki. #motoryzacja

Tu taki troche inny model

A tu kolejny.

@100mph Jednak wolę leapmotor/dacię/renault
Może zadziała to otrzeźwiająco na europejskie koncerny. Konkurencja zawsze dobrze robi, jeśli poczują presję Chin, to europejskie koncerny też mogą wyjść z propozycją budżetowych samochodów dla mas.
@matips juz dziala, rok temu w styczniu brat odbieral Captura 1.0 za 110k pln, dzisiaj identyczny ale po liftingu kosztuje ca. 90k pln ;) a co do budzetowych, to zeby w dacii byly ciut mocniejsze silniki to pewnie nie byloby co zbierac ale renault specjalnie pogarsza rumunskie dziela zeby nie kanibalizowaly mu sprzedazy
@100mph Trudno mi sobie wyobrazić pasywne zachowanie europejskich krajów, które mają wielkich producentów samochodów i prędzej uwierzę w cła co sprawią, że te auta będą nieopłacalne niż zamknięcie fabryk europejskich firm motoryzacyjnych.
@100mph meh, bateria około 60 Wh, niby wg WLTP 430 km (może realne w mieście w optymalnych warunkach). W rzeczywistości zasięg w okolicy 300 km. Dodatkowo przy polskich cenach prądu to nawet jazda nie będzie jakaś turbo tania, a elektryk wiadomo nie jest dla każdego, bo jakoś to trzeba ładować.
Europejska motoryzacja potrafi robić dobre i relatywne tanie auta. Przykład? Renault Clio z 1.0 TCE 90/100 KM. Za 70k pln dostajesz wersję, która ma wszystko, co powinno mieć takie podstawowe małe autko. Mało pali, da się nim podróżować autostradami z prędkością 140 kmph (czego o wielu elektrykach nie można powiedzieć, bo ich zasięg przy tej prędkości to jakiś nieśmieszny żart). Jedyne czego mu brakuje to SPLENDOR SUVa xDDD No i brakuje zawistnego wzroku somsiada zza płotu.

@KierownikW10 co z tego jak juz normalne zostaly tylko auta klasy B, powyzej zaczynaja sie wynalazki
@100mph a gdzie tam, w kompaktach też jest jeszcze jako taki wybór (segment C). Segment D jest dosyć ubogi, ale też jest z czego wybierać jeszcze, chociaż część producentów już się ulotniła (Ford, Toyota).
@KierownikW10 Toyota w D ma Camry ;) gdyby bylo w kombi to by reszta mogla zwijac zagle ;)
Dla mnie normalne auto to auto dobrze wycenione, nie szukajace glupich oszczednosci i majace przyzwoicie trwale sliniki. Tymczasem gama silnikowa jest uboga strasznie, producenci na sile udaja marki premium i to glownie tylko cena, a i trwalosc konstrukcji budzi watpliwosci. Jezdze 9-letnim Aurisem z LPG i gdybym mial go zamienic na cos nowego ... to zwyczajnie nie mam na co xD
@100mph a widzisz, zapomniałem, że Camry istnieje. Ale jeśli Camry ma podobnej jakości wnętrze co Corolla, to z resztą zwijającą żagle się zagalopowałeś. Corolla ma bardzo słabej jakości wnętrze, słabe wyciszenie i ogólnie jeżdżąc tym autem czuć bardzo mocno budżetowość. Taka Skoda Octavia jest wykonana znacznie lepiej. Nawet takie Renault Clio jest wykonane lepiej, chociaż tutaj już przepaści nie ma.
Ja jeździłem wyłącznie Camry 4 generacji z rynku amerykańskiego - genialne auto, wygodne, całkiem nieźle wykończone we wnętrzu, z cudownymi mięciutkimi, wręcz pluszowymi fotelami. Nie wiem jak nowe Camry się spisuje.
Jezdze 9-letnim Aurisem z LPG i gdybym mial go zamienic na cos nowego ... to zwyczajnie nie mam na co xD
Jeśli nie przeszkadza Ci dosyć tandetne wnętrze, brak zabezpieczenia korozyjnego i napęd średnio nadający się do szybkiej jazdy autostradami, to Toyota Corolla w hybrydzie. Ale to tanie nie jest.
@KierownikW10 Corolla jest moim zdaniem gorszym autem niz Auris, a jego cena nieadekwatna do realnej wartosci. Moglbym jezdzic Dusterem gdyby mial 1.2TCe z gazem z Bigstera, a Bigster jest mi nie potrzebny.
@100mph w temacie Corolli to zależy. To auto wręcz stworzone do Ubera i w tym sprawdza się świetnie. Jeśli ktoś codziennie się kręci wokół komina, robi tak wiele kilometrów i dodatkowo potrzebuje większej przestrzeni to świetny wybór.
Jeździłeś Dusterem? Poza wyglądem i "możliwościami terenowymi" to auto nie ma nic do zaoferowania. Taka taczka, która docenić można jeżdżąc ewentualnie po tragicznych drogach.
Europa to w pierwszej kolejności powinna zmienić lub całkowicie wy⁎⁎⁎ać te opłaty za emisję u producentów. Przecież to jest chore ze europejscy producenci w praktyce dotują teslę i chińskie elektryki. Niech przynajmniej będzie to ograniczone do europejskich producentów.
@Pstronk oczywiste, nalezalo zatrzymac sie na euro6 ale UE nie jest dla obywateli, a dla koncernow motoryzacyjnych ... tylko, ze te przeszarzowaly i teraz ciezko sie cofnac o krok bo juz kasa poszla w rozwoj nikomu niepotrzebnych klientowi technologii i linii produkcyjnych
Zaloguj się aby komentować