Dlaczego wszystkie prototypy samolotów przyszłości mają bardzo zbliżoną budowę? Jedno duże skrzydło i silniki z tyłu. Jakie są korzyści z takiego rozwiązania?
Poniżej Airbus Maveric
#lotnictwo #pytanie #samoloty #ciekawostki #nauka

Dlaczego wszystkie prototypy samolotów przyszłości mają bardzo zbliżoną budowę? Jedno duże skrzydło i silniki z tyłu. Jakie są korzyści z takiego rozwiązania?
Poniżej Airbus Maveric
#lotnictwo #pytanie #samoloty #ciekawostki #nauka

@senpai Prototypy, czy rendery?
@Wolnymularz Zdalnie sterowany model... no do prototypu jeszcze trochę daleko.
@Wolnymularz Na modelach - ok. Robią model w skali i wkładają do tunelu aerodynamicznego.
A zdalnie sterowana zabawka jest czymś, co się pokazuje mediom. Bo tu nie ma ani takich prędkości i sił, ani tej samej mechaniki...
@senpai Żeby były jak najmniejsze opory powietrza. Skrzydło generuje siłę nośną i po prostu musi być w samolocie obecne. Statecznik pionowy również musi być, dlatego żeby nie było zbędnych elementów kadłub jest w formie skrzydła a silniki są wbudowane w stateczniki a nie na dodatkowych podwieszeniach.
Dobrze, e konstruktorzy B2 Spirit nie wiedzieli, że statecznik pionowy musi być, bo by im maszyny przestały latać
@senpai katastrofa jednego B-2 pokazała, że samoloty zbudowane na zasadzie "latającego skrzydła" są bardzo zagrożone w przypadku awarii żyroskopów. Komputery pokładowe muszą więcej pracować, aby wyrównać lot. W przypadku turbulencji byłyby problemy
Zaloguj się aby komentować