@maximilianan
>pokaż mi drugi raport, w którym autorzy piszą, że nie rozważają opłacalności
Raport EY nie dotyczył opłacalności, więc trudno żeby ją rozważali. Raport to "Prognoza w zakresie wpływu Programu CPK na ruch cargo na poziomie działów ISZTAR4 w Polsce oraz analiza prawna zmian w zakresie przepisów celno-podatkowych"
> albo umywają ręce za dokładność pisząc, że to jest na podstawie danych podanych przez spółkę.
Nikt w tym oświadczeniu nie umywał odpowiedzialności, tylko stwierdzał prosty fakt. Pomyśl logicznie. Chcesz napisać raport o prognozie wpływów podatkowych bez danych organów podatkowych z tego kraju? To skąd mieli wziąć dane wyjściowe? Zgadywać? Zupełnie pomijając, że w swoim oświadczeniu piszą również o danych Oxford Economics i GTAP.
> Ba, pis miał 8 lat na rozpoczęcie budowy kolei, autostrad i lotniska i zrobił tyle co nic. 3 lata temu dopiero wystąpili z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej. Super tempo mają.
A tutaj wyjawia się clue dyskusji. Budowa zwykłej drogi to jest minimum 6 lat prac administracyjno-projektowych(screen z GDDKIA), gdzie nie ma odwołań od decyzji, które proces przedłużają. CPK powstaje od lat 6(październik 2017 pierwsze decyzje rządowe), a faktycznie prawnie od 5(połowa roku 2018 powołanie spółki i specustawa). CPK jest w tym momencie na etapie w którym budowa drogi jest na ZRID(CPK - decyzja lokalizacyjna + pozwolenie na budowę).