Dalej pracuje nad grą. Zastanawiałem się jak zrobić dużą otwartą mapę dla wielu graczy. I długo nad tym myślałem. Na początku myślałem o Pythonie, ale szybko okazało się, że optymalizacja mapy w Pythonie jest dość skomplikowana. Nawet użycie Numpy nie dawało zadowalających efektów, zwłaszcza przy dużych, otwartych światach.
Następnie przesiadłem się na Javę, bo to świetne narzędzie z wieloma optymalizacjami. Ale tutaj natrafiłem na problem z operacjami bitowymi, które były kluczowe dla mojej gry. Chciałem, aby dane były kodowane binarnie, co w Javie było nieco trudniejsze do zaimplementowania.
Ostatecznie zdecydowałem się na C++. Ten język daje mi pełną kontrolę nad wydajnością i operacjami bitowymi, co jest kluczowe dla mojej gry z otwartym światem.
Teraz mam już prawie gotowy silnik gry, zrobionych około 200 testów jednostkowych, które potwierdzają, że działa.
W przyszłym tygodniu planuję podzielić się tutaj z wami pierwszą betą, bez tekstur – zamiast animowanych postaci będą się poruszać symbole po kolorowych kwadratach. Będzie można tworzyć proste interakcje. W grze znajdą się także skryptowane lokacje z scenariuszami i questami, a zamiast tradycyjnego systemu walki, będą mini-gry, jak kółko-krzyżyk czy warcaby.
Potem skupię się na narzędziu do edycji mapy i dalszym rozwoju lokacji.
#chwalesie #programowanie