Czy wiesz, że...
... w ciągu ostatnich dziesięciu lat Amazon przekazał fundacjom charytatywnym niemal pół miliarda dolarów?
Amazon to globalny lider w branży e-commerce. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1994 roku od sprzedaży książek online, szybko jednak rozszerzyła ofertę o różnorodne towary, stając się „internetowym supermarketem”. Dziś Amazon to jedno z największych przedsiębiorstw na świecie, wyceniane na ponad bilion dolarów.
W 2013 roku Amazon uruchomił program AmazonSmile, którego główną ideą było wspieranie organizacji charytatywnych. Podczas dokonywania zakupów na stronie smile.amazon.com, klienci zyskali możliwość wyboru organizacji charytatywnej, której chcieliby przekazać 0,5% wartości swojej transakcji. Warto podkreślić, że wybór nie był w żaden sposób ograniczony - każdy klient mógł przekazać 0,5% wartości swoich zakupów dowolnej, nawet najmniejszej organizacji charytatywnej. Środki te były bezpośrednio przekazywane na rzecz wybranej organizacji, bez dodatkowych opłat czy kosztów dla klienta. Dla wielu małych fundacji – wpłaty zyskiwane poprzez program AmazonSmile stanowiły większość ich dochodów.
Program ten funkcjonował do lutego 2023 roku. W tym czasie Amazon przekazał niemal pół miliarda dolarów na rzecz fundacji charytatywnych za pośrednictwem AmazonSmile. Program został zlikwidowany w lutym tego roku, według firmy - w ramach działań na rzecz redukcji kosztów funkcjonowania. Myślę, że warto tu nadmienić, że w latach 2013-2023 – roczny przychód Amazona urósł ponad ośmiokrotnie.
#ciekawostinwestycyjne
