Czy lokomotywa 1F2h2t, potocznie zwana "Królewskim Bułgarem", o długości całkowitej 18,21 m, masie łącznej 150 t, z sześcioma kołami napędowy w układzie 1F2, minimalnym promieniu łuku 170 m, wyprodukowana w 1931 roku przez zakłady Hipolita Cegielskiego dla Bułgarii w łącznej ilości 12 sztuk, zasłuży na 60 piorunów?


Jedną z nich osobiście prowadził władca Bułgarii, car Borys III.


#kolej #lokomotywa #ciekawostkikolejowe #hejtowyzwanie


EDIT: Wyzwanie zakończone, dziękuję wszystkim!

2bb11cfc-5872-438a-b66a-f8a288865a9f

Komentarze (8)

Greyman

@bori poproszę układ w notacji Whyte'a, ja literek nie umim

bori

@Greyman Tu jest Polska i mamy swoje oznaczenia! Precz z notacjami zagranicznych imperialistów!

Greyman

@bori oj tam oj tam, nawet nietypowe układy da sie przepisać z UIC na Whyte i z powrotem. Co najwyżej będzie miał jakieś dziwne literki, szlaczki, apostrofy, plusy albo inne hieroglify.


2-12-4, jeśli wierzyć Wikipedii, miały rzeczywiacie tylko te Bułgarskie ewenementy. 12 z zakładów Cegielskiego i 8 z Berliner Maschinenbau.

l100e

Ja sobie projektuje br01, ale to widzę że jakiś podobny kawał żelastwa.

Piorun.

bori

@l100e JA CI DAM PODOBNY DO BR01!

Zaloguj się aby komentować