Cześć szukam roweru do jazdy po wsi, ulicy, szosie, ścieżkach.
Moje wymogi to lekkość i nie grube opony, nie znam się na rowerach ale podobno karbonowe są ok. Wybrałem ten. Czy to dobry wybór? Macie jakies inne alternatywy do polecenia?
#rower #rowery
https://bikepark24.pl/Rower-Specialized-Sirrus-4.0-UV-Lilac-Black.html
Kelt

@kopytakonia Cube Nulane, Sl Road Pro, Marin Fairfax 3. Ale to amelinium a nie wyngiel.

PaczeIok

@kopytakonia nie idź w koszty bo bez sensu, skoro na jazdę mieszaną to może popatrz na czym wygodniej. Wielkość kół mnie ogranicza przy jeździe po ścieżce, ale w lesie to w sumie wygodniej. No i obowiązkowo amortyzacja.

Do 500zl da się znaleźć coś fajnego. A do 1k już leciutkiego fajnego.

Ja mam swój za 200zl i jak ktoś się chwali rowerem za 5k to nie wiem czy mh współczuć czy gratulować sklepowi xd

Annually6411

Jakieś konkretne modele masz na myśli?

grzyp-prawdziwek

@kopytakonia polecam lazaroo dobry sprzęt i szybki.

fonfi

@kopytakonia Za tę cenę to całkiem spoko. Ale po kolei:

  • rama karbonowa robi robotę i każdy kto twierdzi inaczej... raczej nie jeździł na karbonie więcej niż kółko pod sklepem. Zwłaszcza jeśli chodzi o sztywność i tłumienie nierówności.

  • napęd tył Sora - zdecydowanie ok. Jest to najniższy, ale już całkiem dobry napęd z serii szosowej Shimano ale wystarczy Ci na długo, dodatkowo kaseta do 11-34t więc nawet podjazdy nie powinny być problemem

  • reszta osprzętu Microshift - powiedzmy, że może być. Podobno z roku na rok coraz lepsze podzespoły robią i całkiem niezłe opinie zaczynają zbierać

  • hamulce Tektro - najważniejsze że hydraulika, nawet najsłabsza hydraulika będzie lepsza niż większość hamulców na linkę (no może poza tymi najwyższymi modelami)

  • nic nie ma o korbie ale ważne, że napęd 2x a to aż tak szybko się nie zużywa więc na pewno trochę posłuży

  • sztywne osie zdecydowanie na plus

  • piasty w kołach na łożyskach maszynowych też na plus

  • obręcze o wewnętrznej szerokości 21mm dają spore możliwości w kwestii opon, gdzieś w internetach wyczytałem, że prześwit w tym modelu pozwala nawet na opony 40-42c. Piszę o tym dlatego, że te fabryczne 32c może okazać się ciut mało. Na asfalt, ścieżki rowerowe bardzo ok, ale już żeby przejechać polną drogą/gorszym szutrem będzie mało komfortowo (nie to, że się nie da). W mojej ocenie 35c to jest takie uniwersalne optimum a 38c-40c to już i po lesie można pojeździć i w nawet lekki piasek nie straszny.


Podsumowując fajny rower w sensownej cenie (bo tanio to już było). Jedyne co, to jeśli masz w planach jakieś dłuższe wycieczki (>30/40km) to zastanowiłbym się nad rowerem z barankiem - więcej możliwości chwytu, przez co po prostu wygodniej, a rowery typu grawel (hejt start in 3... 2... 1...) albo szosy typu road+ mają pewnie zbliżoną geometrię do tego modelu.


No i na koniec najważniejsze, co zawsze powtarzam - rower ma się Tobie podobać. Bo jak się będzie podobał to będziesz chciał jeździć, a jak nie to będzie stał i się kurzył.

xuIodue

w tym budzecie mozesz znalezc naprawde fajny rower, ja bym wybral rower krosowy z amortyzacja powietrzna, a do tego kupil amortyzowana sztyce i bedzie to wszechstronny rower, ten spec jest oczywiscie fajny ale raczej tylko na dobre asfalty.

https://unibike.pl/cross/

kopytakonia

@fonfi dzięki za wyczerpującą odpowiedź, oglądałem z barankiem ale wydaje mi się że dla początkującego słabo. poza tym kojarzy mi się to z kolarstwem i że trzeba jeździć cały czas będąc przechylonym ostro na dół do kierownicy tak jak tutaj. to siodełko w ogóle jest regulowane?

3b217ac1-66a4-438a-a02b-30e6eead69a2
fonfi

@kopytakonia Jest, jest, góra/dół, przód/tył, kąt nachylenia...

Zaloguj się aby komentować