Cześć!
Startuję z tagiem #uwagaklasyk gdzie nieregularnie będę przedstawiał samochody, które w moim odczuciu powinny zdrożeć w najbliższych latach. Proszę moich wpisów nie traktować jako murowaną inwestycję. Jest to raczej porcja wskazówek od dziwaka, który od kilkunastu lat codziennie w ramach hobby przegląda portale ogłoszeniowe.
Gwoli wyjaśnienia: nie będzie tutaj Mercedesów, BMW i wytworów z PRL, które prędzej czy później muszą zdrożeć niezależnie od modelu/wersji silnikowej. Znajdą się za to auta wciąż tanie, które większość ludzi uważa za złom zamiast potencjalnego klasyka.
Na pierwszy ogień: Fiat Multipla 1998-2004
Celowo wpisałem 2004 choć produkcja tego modelu zakończyła się w roku 2010. Warte zainteresowania są wyłącznie przedliftingowe egzemplarze, z charakterystyczną "bulwą" pod przednią szybą.
Dlaczego Mutlipla? Chyba żaden model na europejskim rynku, w równym stopniu nie kojarzył się z brzydotą. To nie jest auto jakich wiele, tylko kawał historii motoryzacji. Twór będący bohaterem memów i dowcipów wielkimi krokami zaczyna znikać z dróg. Na ten moment na portalu olx dostępne są 3(!) egzemplarze na całą Polskę.
Który silnik wybrać? To bez znaczenia bo żaden nie jest 100% bezpieczną opcją. 1.6 ma swoje bolączki (np delikatne głowice), a JTD choć solidny jest już starym dieslem common rail z całym dobrodziejstwem inwentarza. Nie odkryję Ameryki ale trzeba się kierować stanem.
Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na korozję. W Multipli lecą progi co jeszcze jest do zniesienia, ale jeżeli "zarazi się" podłoga, koszty mogą zrobić się zbyt duże.
#uwagaklasyk #motoryzacja #samochody #youngtimer #inwestycje #pieniadze
