Cześć,
Jaki rower polecilibyście do około 5000 tys. zł?
Robię około 100 km co tydzień, czasem jako jedna trasa czasem jako dwie krótsze. Do tego dojazd do pracy 10 km też kilka razy w tygodniu. Trasy, na jakie jeżdżę to głównie wiejskie drogi, jakieś 10-20% trasy to drogi w lesie na szutrze.
Do tej pory miałem crossa ze zmienionymi oponami na 34 mm. Myślałem jednak, żeby kupić sobie coś z barankiem, bo mam problemy z nadgarstkami.
Czy jest w budżecie 5000 (trochę więcej) jakiś w miarę Gravel/Rower Endurance, który sprostałby moim wymaganiom?
Nie jestem bardzo obeznany w osprzęcie rowerowym.
#rower
Papiezak2137 userbar
Papiezak2137

@grzyp-prawdziwek Właśnie myślałem nad tym rc520, ale nie wiem czy ma dobry osprzęt

pk27

Unibike Zethos - ale to ani Gravel, ani endurance - ale jest bardzo uniwersalny i świetnie skonfigurowany.

Obserwator_Z_Ramiona_RIGCZ

@pk27 mam i niepolecam jako zastępnika do gravela. Trudno jeździ się w pochylonej pozycji.

Papiezak2137

@pk27 zależy mi na baranku. Mam problemy z nadgarstkami i jak jadę dłużej niż 4 godziny w jednej pozycji to średnio daje radę. Baranek da mi możliwość zmiany pozycji.

pk27

@Obserwator_Z_Ramiona_RIGCZ masz rację - nie jako zastępstwo - bardziej chciałem polecić jako stosunek ceny do jakości - chociaż i tak obecna cena jest kosmiczna...

kolasz

@Papiezak2137

5000 tys. zł to niezły budżet jak na rower.


W tej cenie szukałbym używek pokroju kross esker 6, romet aspre, może jakaś merida silex.

Kup taki rower jak ci się podoba wizualnie, no i oczywiście dobrze wybierz rozmiar ramy. Osprzęt to sprawa drugorzędna, każdy będzie dobry.

Papiezak2137

@kolasz w sumie dobry pomysł. Może coś się uda używanego znaleźć

wonsz

@Papiezak2137 kilka lat zabierałem się do baranka dokładnie z tych samych powodów, każdy rowerowy to gadka "a wincyj piniendzy w sprzęt pójdzie niż rama warta" etc., nikomu nie chciało się robić, pewnie też dlatego że nie wiadomo co wyjdzie w trakcie. Jak wydałem prawie 6k na aspre 2 to te same rowerowe zaczęły alarm podnosić że gdzie zostawiać drogi rower przypięty kiedy oni mają klientów którym zbóje potrafili zaciski hydrauliczne w minutę zdjąć z ramy, albo koła znikały...


No to teraz JEŚLI DOCZEKAM synergii rozpłynięcia się covidowej górki cenowej, końca popularności graveli i lepszej kondycji złotówki to biere zimą używanego Marina 4 Corners na jazdy po mieście na basen, do sklepu etc. i bike packing, aspre ze swoją geometrią i hydrauliką zostanie do latania szybszych szutrów i asfaltów.


no i póki co w miejskim ulepie zmieniłem kierę i dorzuciłem rogi, to mam już dwie pozycje dla nadgarstków

MMichal

@Papiezak2137 coś jak Kross Esker 2.0 będzie juz bardzo dobre, nawet niższe modele na osprzęcie claris już dziś są całkiem fajnie działającymi napędami

Zaloguj się aby komentować