Cześć, czy jest ktoś kto się zna na oponach, a konkretnie na normach jakie producenci stosują np. przy reklamacjach? Zakupiłem komplet opon całorocznych Kleber Quadraxer 3 i po założeniu pojawiło się bicie. Po powrocie do wulkanizatora dowiedziałem się że jedna opona jest krzywa. Pojechałem na dynamiczne doważanie kół, tam okazało się że aż 2 opony są krzywe, ale jedna bardziej. Wysłałem tą bardziej krzywą, niestety reklamacja odrzucona, z odpowiedzią że wszystko jest ok. Kolejna wizyta już w wulkanizatora posiadającego lepszą maszynę, tj. taką którą używają przy reklamacjach (hunter) i pracownik stwierdził że nie jest w stanie wyważyć opony, powiedział że nadaje się jedynie na dojazdówkę. Otrzymałem wydruk na którym wariacja siły wynosi 125N, z tego co udało mi się znaleźć normy są do 100N. Oponę znowu odesłałem, i znowu odrzucona reklamacja ... Może ktoś ma pomysł jak podejść do tematu?
#motoryzacja #opony #kleber
MrMareX

Poproś o podstawę prawną odrzucenia reklamacji.

Fen

@zamiata3 reklamuj z tytułu rękojmi - produkt uszkodzony

kpv15

@Fen może to coś dać, bo jest szansa, że sprzedawca wymieni oponę. Natomiast bardziej prawdopodobne jest, że odeśle do producenta w ramach gwarancji a ten zwróci świstek na podstawie, której sprzedawca odrzuci rękojmię. Jak na moje to bez rzecznika praw konsumenta albo sądu tu się nie obejdzie ale ciekaw jestem opinii innych.

Fen

@kpv15 Jak masz rękojmię to w pierwszym postępowaniu muszą wyminić/naprawić sprzęt albo oddać kasę. Za drugim razem muszą już oddać kasę.

To czy produkt jest uszkodzony czy nie - jeżeli tutaj będą się bronić że jest świetnie to już tylko sąd.


Tak mi się mocno wydaje, przechodziłem coś podobnego z laptopem w XgównoCOM.

zamiata3

Dzięki za odpowiedzi, zapytałem o podstawę prawną i czekam na odpowiedź, możliwe że uzasadnienie dostanę razem z oponą którą ma dostarczyć kurier. Ale jaka by nie była, muszą to być jakieś śmieszne wypociny, bo ja już byłem u tylu wulkanizatorów którzy potwierdzili że opony nie da się wyważyć, że nic innego tam napisać nie mogą ... Jak to boksowanie do niczego nie doprowadzi to znajdę chyba rzeczoznawcę i sprawę skieruję do sądu. Nie polecam marki kleber (produkcja w rumunii) i samego intercars który w ten sposób pogrywa z ludźmi ... ku przestrodze

kpv15

@zamiata3 znaczy jeżeli złożysz gwarancje z tytułu renkojmii to wtedy intercars jest stroną sporu inaczej tak naprawdę, robią Ci przysługę pakując paczkę.

@Fen ja miałem podobny problem z RTVEUROAGD, gdzie nie działało mi tłumienie dźwięku z otoczenia, a sklep machał kwitkiem z serwisu, że wszystko jest ok. Z racji braku czasu olałem temat bo w sumie bez tej funkcji słuchawki nadal były w dobrej cenie kupione na promocji. Natomiast od tamtej pory, każdemu odradzam zakupy w tym sklepie. Niestety w takich sytuacjach pozostaje rzeczoznawca i sąd, tylko czasem przy zakupach za małe pieniądze to się nie opłaca więc ja poprzestałem na szerzeniu swojej opinii o gówno sklepie.

zamiata3

@kpv15 @Fen ponieważ wypowiadaliście się w dyskusji, po krótce streszczę jak się skończyła moja historia. Wysłałem drugą reklamację już z wynikiem testu drogowego za który oczywiście zapłaciłem, i nie było dla mnie wielkim zdziwieniem że Intercars ponownie rozpatrzyło negatywnie moją reklamację. Na szczęście opony kupowałem na allegro, gdzie miałem otwartą dyskusję ze sprzedającym. Poprosiłem o pomoc pracownika, argumentując mój problem moimi wizytami u 3 różnych wulkanizatorów, którzy wszyscy twierdzili że opona posiada wadę i nie są w stanie jej wyważyć. Allegro skierowało mnie do allegro protect (chyba tak to się nazywa) i tam otrzymałem zwrot pieniędzy za oponę. Allegro napisało że nie obciążą Intercarsu za ten zwrot, jednak aby wszyscy byli zadowoleni biorą to na siebie. Chwała im za to, mimo że denerwują mnie te prowizje i monopol allegro na naszym rynku, to jednak podejście do kupującego, te programy ochrony sprawiają że przy wyborze - zakup bezpośrednio w sklepie internetowym, lub przez allegro, zawsze będę wybierał tę drugą opcję, ze względu na to, że w przypadku problemów zawsze jest ktoś między mną/kupującym a sprzedawcą. Wpis nie jest sponsorowany

Fen

@zamiata3 Fajnie że odzyskałeś część kasy ale takie praktyki producentów też trzeba jakoś gnoić... Nie ma to jak państwo z kartonu i dykty...

zamiata3

@Fen to prawda, pomijając że wylałem kubeł pomyj na panią Agnieszkę pracownicę działu kontaktu z klientem która się wypowiadała na allegro, to żadnej nauczki firma Intercars nie otrzymała, może tylko taką że opowiadam wszystkim dookoła jacy to są oszuści, mam nadzieję że te kilka osób pójdzie moim śladem i prędzej kupi coś u konkurencji niż tam. Może kiedyś nóżka się podwinie i roz***** sobie ten głupi ryj oby...

kpv15

@zamiata3 ja podejrzewam jeszcze, że allegro owszem wzięło to na klatę, ale intercarsowi odwdzięczy się pozycjonowaniem. Warto po takich akcjach przestrzegać kolejnych klientów bo to serio takiego sprzedawcę w tym kraju najbardziej boli.

Zaloguj się aby komentować