Cześć. Chciał bym się pobawić z córką w robienie gry - ogólnie gra typu point and click (przygodowa z rebusami). Docelowa platforma to telefon. W czym polecacie takie coś zrobić?
#gry #gamedev
Tylko_Seweryn

@rm-rf Unity ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Drathir

Unreal engine / kotlin... Zależy czego chcesz uczyć

rm-rf

Mogłem zaznaczyć, że raczej coś prostego do ogarnięcia. Tester i CEO ma 6 lat. Kotlin to utonę w tym na rok ;)

koszotorobur

@rm-rf - co ludzi to opinii - ja dla początkujących polecam łatwe i darmowe silniki co potrafią eksportować na platformy mobilne:


  • GDevelop - polecam jeśli dzieciak lubi składać rzeczy z klocków - bo to taki trochę Scratch tylko przeznaczony do robienia gier. Zaawansowani użytkownicy mogą używać bloków kodu JavaScript . Do tego GDevelop można skonfigurować tak by robić buildy na platformy mobilne lokalnie u siebie na komputerze (bez potrzeby używania usług w chmurze)

  • Godot Engine - polecam jak dzieciak chce się przy okazji nauczyć programować ( GDscript to taki trochę Python) i obczaić "prawdziwy" silnik do robienia gier. Wszystko na temat eksportowania gier na różne platformy znajdziesz tutaj .


Unity mnie nigdy nie urzekło (poza tym jest teraz drama z Unity bo wpadli ne debilny pomysł by pobierać opłaty za instalację gry zrobionej na ich silniku).

Unreal Engine to kolos i trzeba mieć do niego dużo cierpliwości - czegoś czego dzieci (a nawet dorośli) nie mają w nadmiarze.

rm-rf

@em-te aż tak stary nie jestem

koszotorobur

@em-te - a napisałeś jakieś fajne gry w Cobolu - chętnie bym pograł

em-te

@koszotorobur a masz czytnik kart perforowanych?

koszotorobur

@em-te - mam emulator

em-te

@koszotorobur  podaj adres, wyślę karty. zostało mi "kółko i krzyżyk"

koszotorobur

@em-te - dzięki - adres wysłałem emacsem przez sendmaila

koszotorobur

@rm-rf - a Ty jak już z tą córą zrobisz ten projekt to weź się pochwal!

rm-rf

@koszotorobur raczej Cię nie zainteresuje bo to mała dziewczynka zakochana w biedronkach i motylkach, więc przewidziany poziom trudności to 5-7 lat, ale czemu nie.

Zaloguj się aby komentować