Czemu Europejska motoryzacja ssie.
Kazdy kto wyjechał poza Europę do USA i okolicznych krajów albo do Azji zaczyna sobie zadawać pytanie czemu w Europie mamy kiepski żart pt. Motoryzacja.
nie byłem w USA, nie byłem w Japonii czy Chinach ale po tym co widzę w Tajlandii mogę z czystym sumieniem zaryzykować stwierdzenie, że gdyby dopuszczono japońskie pojazdy na rynek europejski (w ich oryginalnej postaci!!!) to niemcy i Francuzi by obesrali zbroję w pierwszych 5 minutach.
Większe silniki (nie ma norm Euro a wiemy jak wygląda ich wdrażanie na przykładzie VW, Mercedesa czy Audi), więcej miejsca, więcej gadżetów i usprawnień bez oglądania się na masę pojazdu (znów normy Euro - obniżanie masy pojazdu byle tylko zmieścić się w widełkach normy emisji czy spalania)
Słowem, europejskie normy Euro to rak motoryzacji i to taki na pełnym wypasie.
Ok a co z wykończeniem/designem/komfortem?
Myślicie luksusowy Van/minibus- Mercedes V class, obczajcie Toyote Alphrad global.toyotaAlphard "Executive Lounge" model (hybrid; flaxen interior) | Toyota Motor Corporation Official Global Website gdzie wszystko jest na guzik/elektrycznie sterowane, że o designie nie wspomnę (z litości) ale nie silnik 2.5l w benzynie to zło.
szukacie luksusu? Obczajcie Lexusa z V8 bez turbin.
Chiny robią elektryki i hybrydy w cenie Dacii tyle, że dużo lepiej wykończone i wyglądające https://g.co/kgs/4A5bxy
Samochody terenowe? Toyota, Isuzu, Nissan do wyboru do koloru (niestety te najciekawsze modele są niedostępne w Europie)
a teraz to co mnie boli najbardziej, minibusy do przewozu osób.
w Europie na kat B można wieść max 8 pasażerów- w Azji nie jestem pewien ale Hyundai robi ten sam model na rynek Azjatycki w wersji 12 os.
musiałem wylać swoje żale, boli mnie to, że europejski przemysł jest sztucznie chroniony przez biurokratów (i koncerny) przed zdrowa konkurencją z Azji czy USA.
#paszczakwtajlandii
#motoryzacja
78332af7-748d-494d-9b7f-8324adac3ed4
9721615d-2b02-45be-9f74-a34ce52c922d
d569688a-1b61-48ce-a75d-4d76c209e75a
fd201f6a-7c68-40bf-b0a5-4a297f290c0a
WiecNo

@Taxidriver Mnie to nie rusza.

Wystarczają mi filmiki z wypadków.

LM317T

Weź popracuj nad tym tekstem, zastanów się co chcesz przekazać bo to jest bełkot

Taxidriver

@LM317T mam nadzieję, że teraz się bardziej podoba. Zwrócę się o pomoc jak będę kiedyś pisał książkę.

Taxidriver

@WiecNo co mają filmiki z wypadków w Azji do japońskiej motoryzacji? w Azji jeździ się inaczej (poczynając od Turcji na Japonii kończąc). Ja skupiam się na tym jak dużo ciekawsza jest japońska motoryzacja na rynek azjatycki.

Lunek1

@Taxidriver zgadzam się w 100% to jak motoryzacja wygląda w takiej Japonii to czysta poezja. A wspomniane terenowe Toyoty i Nissany to się szczękę z podłogi zbiera jak to na innych rynkach wygląda

prosto_w_srodek_dupy

@Taxidriver w sumie można przestać czytać po pierwszym akapicie.

Atom

@Taxidriver rozumiem doskonale co masz na myśli, patrzę czasem w pracy na te nowe europejskie samochody i zastanawiam się za co klienci zapłacili tyle kasy. Aczkolwiek nie jestem komuchem, niech każdy wydaje swoje pieniądze według uznania ale rynek gdzie nowe Tipo kosztuje 120 tys. albo 3008 150 tys. w golasie nie jest dla mnie czymś normalnym.


gdyby dopuszczono japońskie pojazdy na rynek europejski (w ich oryginalnej postaci!!!) to niemcy i Francuzi by obesrali zbroję w pierwszych 5 minutach.


I właśnie dlatego nie zobaczmy ich w Europie. Mamy za to elektrycznego garbusa dla mas za 200 tys.

tellet

@Taxidriver ok, a rozumiem ceny paliw to tam są takie same jak u nas, czy jednak trochę inne?

No i po co komu taki przydługi minivan, jak powyżej 3-4 osób w aucie to już ogólnie ścisk i harmider, a więcej to już tylko robole na budowę, a do tego jest


WSPANIAŁY

NIEZAWODNY

NA KTÓRYM NIEJEDNO PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE OPIERA SWOJE ISTNIENIE


VW T4


https://allegro.pl/oferta/vw-t4-wysoki-dach-kamper-wersja-long-drzwi-12254528328

ebf0eef8-47f3-48f3-bea5-9384c3a2fb33
Taxidriver

@tellet ceny paliwa, życia, prądu i nawet nieruchomości czasem (ale porównanie cen w Wawie i BKK to niesmaczny żart bo na obrzeżach BKK za 300000PLN można jakaś klitkę jedynie kupić i to w mocno przeciętnej dzielnicy)

Ale za to samochody maja droższe niż w Europie a ja nie mówię o kosztach życia a o tym czym się różni światowa motoryzacja od europejskiej.

Zresztą, dzisiaj na drodze szybkiego ruchu przy 110km/h wyprzedził mnie skuter!

Nie wiem oko pomykal ale jechał szybciej niż ja i to zauważalnie.

Czemu nie możemy mieć takich skuterów w Europie?

TEAM

@Taxidriver z tym, ze nie mamy takich skuterow w EU to sie nie zgodze. Moze w PL to zadkosc, ale w cieplejszych krajach jak najbardziej. Sprawdz sobie vmax chocby Suzuki Burgman 400, albo 650cc

Taxidriver

@TEAM a można tym jeździć bez prawka na A? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

TEAM

@Taxidriver

Fakt, bez kategorii A ciężko. Ale kiedys mialem okazje sie przejechac honda pcx 125. Licznikowe 120 jechala, nie wiem na ile realna predkosc. Ale ja motocyklista nie jestem, wiec i tak mialem strach w oczach

Taxidriver

@TEAM w Tajlandii na kat B można chyba do 125/200 cC jeździć (nie jestem pewien)

Ale dziś widziałem skuter 300cc- to musi już całkiem fajnie jeździć.

Zaloguj się aby komentować