
Co czwarty Polak doświadczył naruszenia prywatności danych - wynika z badania firmy Huawei. 64 proc. ofiar zmienia hasła i jest to najczęstsza reakcja na incydent. Około jedna trzecia Polaków zadeklarowała, że zawraca uwagę na kwestię danych w aplikacjach i mediach społecznościowych.
Coraz więcej Polaków pada ofiarą naruszeń prywatności danych – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Huawei. Aż 25% respondentów przyznało, że doświadczyło incydentu związanego z bezpieczeństwem danych osobowych. Najczęściej reakcją jest zmiana haseł, ale rośnie także świadomość dotycząca prywatności w aplikacjach i mediach społecznościowychJako najczęstsze formy naruszeń wskazywano otrzymywanie niechcianych wiadomości e-mail (12 proc.), SMS-ów oraz phishing (po 10 proc.). Doświadczenie przejęcia konta w mediach społecznościowych zadeklarowało 7 proc. badanych, a wycieku danych z serwisów internetowych - 5 proc. Przejęcia konta bankowego, próby kradzieży pieniędzy lub używania danych bez zgody (np. ich sprzedaży firmom trzecim) doświadczyło po 4 proc. badanych. [...]
#wiadomoscipolska #cyberbezpieczenstwo #daneosobowe #gazetaprawna