Automatyczny restart silnika systemem start-stop z powodu słabego aku nie ładuje mi aku xDDD

Dopiero jak dotknę gazu to alternator zaczyna pracować.


Stojąc dłużej w korku potrafi się włączyć z powodu słabego aku, nie ładuje go i po kilku minutach wyrzuca błąd że aku słabe w trakcie pracy silnika xDDDD Jak dotknę gazu to alternator zaczyna ładować i nie rzuca błędami.


Dziękuję pan #skoda xD

(Musicie mi wierzyc na slowo, że na zdjęciu jest aktualne napięcie o wartości 14,2

Jak nie wcisnę gazu to jest około 11,5)


#motoryzacja #problemypierwszegoswiata

3882894c-8c59-42ab-bbdb-4859f713a9ea

Komentarze (14)

Taxidriver

To nie wada, to cecha.

entropy_

@Taxidriver  tak ma być? Przecież to jest głupie xD

cebulaZrosolu

@entropy_  całe start stop jest głupie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

entropy_

@cebulaZrosolu  tak, ALE ja lubię

  1. Ja w sumie lubię, jest ciszej jak stoję

  2. Silnik startuje w dosłownie 0,5 sekundy

cebulaZrosolu

@entropy_  


ja i tak trzymam auto na biegu z wciśniętym sprzęgłem więc mi się start stop nie przydaje, nie wyłączam go nawet przyciskiem

entropy_

@cebulaZrosolu  ja to mam w chuj problem jak do czyjegoś auta wsiadam.

Mam auto na kluczyk i mojemu wystarczy mikrosekunda żeby zapalił.

Wsiądę do cudzego, przekrecę kluczyk z przywyczajenia jak w moim i w 99% przypadków rozrusznik nawet pół obrotu nie zrobi w sytuacji gdzie mój już by był gotowy do jazdy xD

Edit: po przemyśleniu uważam, że pozostałe 0,5 sekundy komputer tzryma za mnie zapłon

cebulaZrosolu

@entropy_  mam przycisk jak w formule 1, nie mam kluczyka

entropy_

@cebulaZrosolu  a z ciekawości.

Da się to na pych odpalić?

cebulaZrosolu

@entropy_  a to nie jest tak zwane "inteligentne ładowanie"?

W moim Clio coś takiego jest i często ludzie to wyłączają komputerem bo właśnie czasem na krótkich trasach nie ładuje aku wystarczająco i przez to dzieją się jakieś dziwne rzeczy że start stopem


Tak samo jak i start stop wyłączają z systemu na stałe

entropy_

@cebulaZrosolu  kilka razy na trasie widziałem że przestał ładować bo napięcie było w okolicach 12 ale sporadycznie w dół patrzę jak jadę autem.

Niby w instrukcji jest napisane że tak dokładnie "inteligentnie ładuje" ale nie interesowałem się tym zbytnio.

KierownikW10

@entropy_ nie używaj start-stop, chyba że chcesz pozbyć się tego auta w miarę szybko. Ten system prowadzi do katastrofalnego zużycia silnika, bo podczas wielokrotnych restartów silnika pracujące powierzchnię nie posiadają pełnego filmu olejowego i zużycie jest wielokrotnie przyspieszone. Producenci oczywiście próbują temu zaradzić jak najmniejszym kosztem, ale gówno to daje. Jedynie w niektórych hybrydach (Toyota) jest to zrobione dobrze -silnik staje w określonym położeniu, które zamyka kanały olejowe zachowując ciśnienie oleju na czas przestoju silnika.

Ogólnie system start-stop nie powinien istnieć i jego zastosowanie było spowodowane wyłącznie osiągnięciem lepszych wyników testów.

Jarem

@entropy_ Masz jeden aku czy jeszcze ten mały, dodatkowy. Btw. Jak Aku Ci trzyma tylko 11.5V to nie za mało trochę? Jak mi alternator siadł to nawet z obciążeniem silnika pokazywał 12.4V i to nie było nowe aku

pfu

Start-stop to pierwsza rzecz którą wyłączasz w samochodzie, nie wiem po h⁎j ludzie tego używają

Zaloguj się aby komentować