Jak przekazuje Financial Times, BYD, którego nazwę tłumaczy się na jakże idealistycznie brzmiące "Build Your Dreams", co można przełożyć na "Zbuduj Swoje Marzenia", stworzy na Węgrzech fabrykę samochodów elektrycznych. Trudno wyrokować czy obiekt był w sferze najskrytszych pragnień producenta, jednak na pewno pomoże mu w przyszłości osiągnąć zamierzone cele finansowe.

Fabryka BYD. Chińskie elektryki podgryzają zachodnie rynki

Nowa fabryka ma powstać w Segedynie na południu Węgier. Montowane będą w niej samochody elektryczne oraz hybrydy plug-in. Dzięki inwestycji BYD będzie mogło konkurować z Teslą o miano lidera w kwestii produkcji elektryków. Jak wynika z informacji pozyskanych przez Automotive News Europe, chińska marka w listopadzie sprzedała Europie nieco ponad 13 tys. egzemplarzy swoich samochodów. Model Atto 3 było najchętniej wybieranym modelem (ok. 11 tys. sprzedanych sztuk). Rynkowie analitycy twierdzą, że roczna zdolność produkcyjna fabryki będzie prawdopodobnie na poziomie ok. 200 tys. sztuk, jednak BYD chce z upływem czasu ją stale zwiększać.

Węgierski minister spraw zagranicznych Peter Szijjarto stwierdził, że Węgry zapewnią dotacje dla fabryki BYD, choć informację o jej dokładnej kwocie opublikują dopiero po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej. "To będzie jedna z największych inwestycji w historii gospodarki Węgier" – powiedział Szijjarto. Warto zaznaczyć, że wybór Węgier na siedzibę nowej fabryki nie wziął się znikąd. Wcześniej Chińczycy otworzyli tam zakład produkujący akumulatory, z których korzystają takie marki jak chociażby Mercedes czy Audi. Co więcej, BYD produkuje na Węgrzech także autobusy elektryczne, które powstają w Komarom w północno-zachodniej części kraju.


  • Węgry ośrodkiem elektromobilności


Jak informuje Automotive News Europe, Węgry stały się jednym z przodujących europejskich ośrodków branży elektromobilności. W ciągu ostatnich pięciu lat różnorakie marki zainwestowały tam łącznie ok. 20 miliardów euro. Warto wspomnieć o wycenianej na 7,3 miliarda euro fabryce akumulatorów chińskiego Contemporary Amperex Technology, która powstaje w Debreczynie. U naszych bratanków swoje fabryki mają m.in. Mercedes, Audi czy też Suzuki.

Artykuł ze strony moto.pl:

#samochody #byd #samochodyelektryczne
46442e5e-cf7c-4725-8c01-891deef6644d
4f20485d-2374-4255-8101-814f27f1dc08
230f7162-3d8e-4909-a575-7baaf976ac1a
679ae157-330e-4792-9378-b3b61d8cf54b
7be32cab-9ee3-4c96-a88b-4d909b954fa9
nobodys

@PlatynowyBazant20 Wszystkie modele BYD mają przykładowo 5 gwiazdek w europejskich testach bezpieczeństwa NCAP

PlatynowyBazant20

@nobodys przez 50 lat zlecasz im produkcję samochodzików na baterie, to nie dziw się że robią dobre samochody na baterie

konrad1

zaleją nasze rynki? co wtedy z innymi markami?

Stashqo

@konrad1 zreformują się lub zdechną, ewentualnie zanim to nastąpi będą lobbować żeby uciać import z Chin. Jeśli chodzi o elektryki to Europa obecnie ssie jaja, Chiny, Korea Pd i od biedy Ameryka (Tesla) robią cokolwiek wartego uwagi. Ze starego kontynentu to być może BMW będzie miało wkrótce sensowne baterie, ale reszta producentów leży i kwiczy, w najlepszym wypadku kupilują od CATL lub innego LG. Grupa vag od kilku lat, mimo zainwestowanych setek milionów nie potrafi nawet softu zrobić do swoich elektryków.

rm-rf

@PontyfikatJP2 ja akurat miałem okazję tym jeździć i przyznam szczerze, że bardzo fajne auto - nie wiem jak się sprawdzi w naszym klimacie bo jeździłem w Azji, ale jest to serio dobry samochód elektryczny porównując do elektryków w Europie

Zaloguj się aby komentować