
Sprawa sporu pomiędzy Allegro a Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) znalazła swój finał przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK). Sąd potwierdził decyzję UOKiK z 2022 roku i podtrzymał nałożoną na Allegro karę w wysokości 3,97 miliona złotych. O co dokładnie chodziło i jakie mogą być dalsze konsekwencje dla polskiego giganta e-commerce?
UOKiK w 2022 roku przeanalizował działania Allegro pod kątem zapisów w regulaminach platformy. Urząd uznał, że firma stosowała niedozwolone klauzule modyfikacyjne, które dawały jej jednostronną możliwość zmieniania warunków umowy. Według Tomasza Chróstnego, prezesa UOKiK, problemem były m.in. zbyt ogólne zapisy, umożliwiające zmianę regulaminu w przypadku „uwarunkowań ekonomicznych” lub „zmian technologicznych”. Zdaniem urzędu, takie sformułowania naruszały interesy konsumentów i sprzedawców, szczególnie w ramach popularnej usługi Allegro Smart.
– Konsumenci, którzy opłacają wielomiesięczne subskrypcje, mają prawo oczekiwać, że warunki, na które się zgodzili, pozostaną niezmienne. Regulamin Allegro Smart! tego nie gwarantował – komentował Tomasz Chróstny. [...]
#prawo #polska #prawokonsumenckie #allegro #kara #uokik