1930 Henderson KJ Streamline: motocyklowe dzieło sztuki art deco

Henderson KJ Streamline otrzymał pełne, stalowe owiewki. Powstała tylko jedna sztuka.

Wbrew nazwie nie był ani trochę opływowy, bardziej przypominał nakeda. Za to był szybki. Napędzał go 4-cylindrowy, ustawiony wzdłużnie silnik o pojemności 1300 ccm. Moc 40 KM pozwalała mu rozpędzić się do oszałamiających wtedy 160 km/h. Późniejsza modyfikacja dodała kolejne 5 KM mocy, podnosząc barierę prędkości do ok. 180 km/h a to wszystko w 1930 roku.

#motoryzacja #historiamotoryzacji #motocykle

Yes_Man userbar

Komentarze (8)

MiernyMirek

@Yes_Man piękny potworek

Yes_Man

@MiernyMirek Takim nakedem też bym pojeździł

93f6e034-f139-4471-9f8b-ee55da51f1e2
GrindFaterAnona

@Yes_Man wygląda jak Triumph Rocket 3

dc5dc69d-3e71-4c33-b89b-02dbc5aebfeb
rain

@Yes_Man jak on skręcał?

Yes_Man

@rain Owiewki były tak dopasowane, że wewnątrz było dużo miejsca na swobodne kręcenie kierownicą. Ale, też mnie zastanawia jak z pochyłami na winklach przy wyższych prędkościach. Wg mnie to nie był użytkowy model, a raczej ciekawostka. Vmax kręcona zapewne na jakimś lotnisku i w linii prostej

GrindFaterAnona

@rain nie skręcał, jechał prosto na Berlin

rain

@GrindFaterAnona tak

NaczelnyRusofob

Ależ upadek. Z firmy która robiła motocykle upadli do firmy robiącej tanią bieliznę.

2af5e09d-f4cc-4373-8064-e285c7e2f3a7

Zaloguj się aby komentować