Z takich nieistotnych ciekawostek to w #norwegia elektryfikacja transportu weszła już na tyle mocno, że stacje benzynowe poza cenami paliw, zaczynają przedstawiać też cenę prądu.


#ciekawostki #samochodyelektryczne

3717735b-624c-4158-ac4c-2c6fdbb5adf1

Komentarze (10)

Boukalikrates

@Stashqo nie cykaj fotek tylko jedź, bo korek robisz ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Stashqo

@Boukalikrates panie, ja nic nie robię, auto samo jedzie to se popatrzę chociaż ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Nemrod

Na Ukrainie we Lwowie przy Epicentrze też pylony wyświetlają ceny ładowania: szybkiego i wolnego. Choć akurat na Ukrainie szybkich ładowarek ze świecą szukać (tych wolniejszych trochę już jest - zwykle prywatne przy przydrożnych hotelach, kawiarniach, sklepach)

Stashqo

@Nemrod przy ich nieustannie atakowanej i zapóżnionej (jeszcze przed wojną) infrastrukturze pewnie trudno dostać przyłącze na kilkaset kW żeby postawić szybkie ładowarki.

dremmettbrown

@Stashqo Apple CarPlay w aucie żony od niedawna pokazuje zarówno stacje jak i ładowarki EV na mapie. Integracja z roku na rok coraz lepsza.

Stashqo

@dremmettbrown google to ma już w mapsach chyba z 7 lub 8 lat, od kiedy tylko wypuścili OS dla samochodów elektrycznych. Całkiem przyzwoicie to działa, nieźle kalkuluje zużycie energii, czasy ładowania etc.

dremmettbrown

@Stashqo elegancko. Jestem ciekaw jak to działa na pełnej integracji na dzień dzisiejszy, a nie przez CarPlay czy inny system. Jak miałem ID4 z wypożyczalni to powiem że bez ABRP to bym nie dał rady.


Fajnie że to się rozwija i powoli dogania Teslę. Można mówić wiele o T ale integrację mają naprawdę świetną.

Stashqo

@dremmettbrown Ja jestem zadowolony, ma wszystko to co tesla ale z pełną obsługą wszystkich ładowarek a nie tylko SC + zintegrowanie z mapsami z telefonu (czyli mogę wysyłać trasę z apki do samochodu) + GM jest ogólnie znacznie lepszą nawigacją niż ta tesli.


Mam też w aucie apkę ABRP, która na bieżąco potrafi sczytywać dane zużycia z samochodu. Kiedy dorwie się do danych rzeczywistych to błyszczy i jest jeszcze dokładniejsza niż GM (chociaż różnice estymowanego SoC to 1-2% przy kilkuset km podróży). Niestety, w przeciwieństwie do GM nie jest głęboko zintegrowana i nie może włączyć kondycjonowania baterii przed ładowarką, dlatego potestowałem trochę, ale jeżdżę na nawigacji googla.

dremmettbrown

@Stashqo spoko, fajnie że to działa i nie trzeba ABRP. Tesla używa infrastruktury GMaps i trasa jest identyczna między tym co daje GMaps a Tesla i naprawdę integracja wszystkiego z telefonem i mapkami itp działa rewelacyjnie. Do tego Łładowarek SC jest na tyle że nie ma sensu podawać innych w trasie.

Tu gdzie mieszkam jest 20 providerów stacji EV, każdy ma inną lepszą lub gorszą apkę, połowa terminali nie działa, a te co działają to raz dają 150kW a raz 50kW bez składu i ładu. Szkoda gadać.


Myślę że do kilku lat konkurencja dogoni Teslę z integracja jeśli jest jak piszesz. Słyszałem ze Chińskie auta jak np Polestar czy BYD mają już wszystko wbudowane i naprawdę dobrze to działa. Tylko czekać na resztę producentów.

Stashqo

@dremmettbrown z tego co się orientuję to tesla z GM bierze tylko informacje live (typu natężenie ruchu), mapy ma bodajże z openmaps a algorytm wyznaczania tras własny, stąd trochę gorzej pracuje. No a przynajmniej tak było kilka lat temu jak auto kupowałem.


SC są dobre i niedobre, dobrze że jest ich dużo, słabo, ze czasem trzeba daleko zjechać, wkoło psy dupami szczekają, absolutnie nic nie ma, nawet toalety czy jakiejś kawiarni No i niestety superchargery ogranicza architektura 400v, teraz już coraz więcej samochodów przechodzi na 800v.

Zaloguj się aby komentować