Z jakimi prędkościami jeździły motocykle w 1914 roku?
Niektóre mogły rozwijać nawet 200 km/h.
Flying Merkel model 471. Tak kiedyś wyglądał pewien amerykański superbike.
Czym się wyróżniał? Poza jasnopomarańczową farbą, która była swoistym indykatorem tej marki, Joseph Merkel (właściciel i główny konstruktor firmy) zaprojektował bardzo zaawansowane zawieszenie przednie o nazwie "truss". W dużym uproszczeniu był to przodek współczesnego zawieszania teleskopowego. Model ze zdjęcia wyposażony jest w silnik V-twin o pojemności 997cm3. Nie ma danych nr mocy.
Szacuje się że konstrukcja motocykla pozwalała na pokonanie prędkości 200 km/h, jednak brak wystarczająco długiej i utwardzonej drogi nie pozwalał na sprawdzenie tego założenia. Najwyższa zarejestrowana prędkość tego moto to 100 mil/h.
Z ciekawostek, Joseph Merkel skonstruował pierwsze nowoczesne tylne zawieszenie w postaci monoshocka. Było to rozwiązanie które wyprzedzało swoje czasy o 60 lat. Lucien Tilkens zaprojektował pierwszy nowoczesny monoshock w 1972 roku, podobny do konstrukcji Merkela. Firma upadła w 1917 na skutek spadku sprzedaży motocykli spowodowanych wybuchem wojny.
#motocykle #ciekawostki #historiamotoryzacji













