Wybrałem się parę dni temu na przejażdżkę swoim motogruzem i negatywnie zaskoczyła mnie jakość hamowania. Moto co prawda jest już dawno pełnoletnie, no ale mimo wszystko jest to trochę dziwne uczucie, kiedy do 100km/h rozpędzasz się poniżej 3 sekund a ze 100 do 0 hamujesz lekko dwa razy dłużej xD No, ofc można zrzucić to na karb braku skilla kierującego, ale jeśli w zestawieniu siły hamowania guwnosportster z jego spowalniaczem wypada lepiej od podwójnego, czterotłoczkowego Brembo w oplocie na relatywnie nowych tarczach i klockach, to chyba coś się dzieje. Tak więc korzystając z paru dni wolnego i mając prawdziwie polski mental, że czas wolny jest po to, żeby wziąć się albo za robotę albo za butelkę, wybrałem opcję nr 1 xD
Już na starcie mój wewnętrzny cebulak gorzko zapłakał widząc, że nigdzie na necie nie widać zestawu naprawczego do zacisków, a na OEM-owy trzeba wydać będzie z 600+. No ale od czego są serwisówki - okazuje się, że dokładnie ten sam rozmiar tłoczków szedł do innych moto, a z dostępnością zestawów naprawczych do nich - oraz ich ceną - problemów nie ma. To zresztą nie pierwszy raz, gdy spotykam się z czymś takim - dokładnie ten sam przypadek miałem z Triumphem (tylko OEM - ale okazało się, że podpasują z innych moto) i KTM-em (tu z kolei części były te same co od Ducati, ale cena za nie trzy razy wyższa). Demontaż, czyszczenie i ponowne złożenie zacisków to relatywnie prosta sprawa, podobnie wygląda to z pompą hamulcową - raptem kilka śrub. Jeśli ktoś ma trochę czasu i chęci spokojnie da sobie radę. Do czyszczenia fajnie nadaje się płyn do mycia silnika - tani i skuteczny. Poskładanie potem takich wyczyszczonych elementów to sama przyjemność. Gorzej niestety sprawa ma się z odpowietrzaniem całkowicie suchego układu, ale tu raczej jest to tylko kwestia czasu, obstukiwania przewodów i cierpliwego wachlowania klamką. Mnie jeszcze podkusiło, żeby wymienić sobie klocki na EBC HH. No i poskładałem to do kupy i jak jest? Meeega poprawa, hamulec bardzo dobrze dozowalny, duża siła hamowania - w końcu jest jak należy. I to wszystko raptem parę godzin roboty. Jeśli ktoś też ma kilku(nasto) letnie moto, warto się pobawić - na pewno pozytywnie wpłynie to na wasze bezpieczeństwo, nie mówiąc o sporo fajniejszych wrażeniach z jazdy.
#motocykle #motoryzacja
53b9c165-9626-46ab-a90b-34e7b0668b00
b6d5ac67-b7cd-4139-9873-d4839cf033c3
AndrzejZupa

Zupełnie nie rozumiem dlaczego opcja 1 - przecież w duecie takie rzeczy idzie zrobić 😀

knoor

@AndrzejZupa Pewnie właśnie z połączenia tych dwóch opcji bierze się druciarstwo

AndrzejZupa

Jak "robisz dla siebie" to tylko z korzyścią...śrubkę wkręcasz 16

razy i masz pewność, że jest git 🙃

Zaloguj się aby komentować