Wróciły do mnie ocynkowane śruby. Są w pięknym, cygańskim, kolorze :3 Jeszcze pewnie tylko kilkadziesiąt i będą wszystkie odnowione. Koszt ocynkowania tego wszystkiego w pakiecie z cudzymi częściami to 18 zł. Szkoda nie skorzystać. Niedorobione miejsca na gwintach to pozostałości kleju do gwintów, który nie chciał zejść w żaden sposób.
Miałem ściągać zawory do wymiany uszczelniaczy. Niestety przyrząd kupiony na allegro za prawie 200 zł okazał się mało uniwersalny i mam całą skrzynkę zbędnego żelastwa, którego nie mogę użyć. Opcjonalnie mogę zmodyfikować dwie stopy żeby dało się je przykręcić i zmienić wciskacz do sprężyn. Do przemyślenia.
Pożyczyłem wczoraj uniwersalny ściągacz do zaworów, ma on postać klucza nasadowego w rozmiarze 15 i rozklepanej przedłużki, którą poklepuje się młotkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dwa zawory rozebrane, mam wzory i pomiary uszczelniaczy.

Z takich odkryć, to takie same uszczelniacze wydechowe były stosowane w Morris Mini (tym klasycznym), ale nie są dostępne oryginały, więc można kupić zamienniki. Muszę jeszcze rozeznać się jak to wszystko stoi z wymiarami i będzie robione.

Ostatnie zdjęcie a'la Religa po operacji

Edytka: za cztery dni będzie rocznica zanabycia drogą kupna.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
92e92981-51ac-4876-b31d-40469dbf1a8e
6af19c0e-e832-46bf-a912-ab2d383ae1e7
275defe7-922e-4b32-8f45-5092924d6ad7
kamyk1984

Grubo. Gratuluję operacji.

Też coś dzisiaj grzebałem. Rozebrany cały dolot za IC, aż do kolektora, wyczyszczona przepustnica, sensor map i maf.

Też mam do zmiany te uszczelniacze, ale w życiu sam się tego nie podejmę

macgajster

@kamyk1984 prosta robota, tylko przyrząd musi pasować Bez rwania głowicy to już w ogóle zabawa. Kupujesz przyrząd, obcęgi do uszczelniaczy, części i jazda.

kamyk1984

Tak patrzę na filmikach to filozofii nie ma. Tylko sprawne rączki i dobry sprzęt potrzebne. Jedno mnie tylko zastanawia. Trzeba wymontować wałki rozrządu. A później znowu je ustawiać? Ja mam 1.6 THP, tam odpowiednie kąty trzeba utrzymać.

macgajster

@kamyk1984 ustawiasz rozrząd na znaki, jak bardzo chcesz to blokujesz, ściągasz wałki, robisz co trzeba, zakładasz wałki w tej samej pozycji i wsio

Nie wiem co to za silnik, a trochę tego namnożyli w ostatnich latach. Jak masz pasek rozrządu to sytuacja jest prosta, jak masz łańcuch to już nieco gorzej, bo musisz później uszczelnienie założyć, a jak pokrywa duża to roboty więcej.

kamyk1984

To jest wymysł PSA i BMW. Jest łańcuch rozrządu. Zmieniany tydzień temu razem z pokrywą zaworów. Znaków rozrządu brak Gość pod Warszawą wymienia uszczelniacze za 1700 zł. Już wiem skąd ta cena...

macgajster

@kamyk1984 to jeszcze możesz zrobić tak, że wykręcasz świece, wkładasz w otwór pierwszego cylindra coś długiego i co na pewno nie wpadnie lub się nie złamie, kręcisz wałem żeby osiągnąć GMP i masz ustawiony rozrząd na "0"

Zaloguj się aby komentować