Wracam do mojego zimowego rytuału remontowania starych gruzów


Tym razem rozrząd 4.2 V8 360KM.

Picrel cena rozrządu i pompy.

Oprócz tego zestawu idzie jeszcze do wymiany termostat, uszczelki pokryw zaworów oraz napinacze łańcuchów (w zasadzie same ślizgi po 50 zł za komplet oryginał) oraz 2 łańcuchy (49 zł za szt oryginał).


Cała operacja zajmie mi 2 do 3 tygodni dlatego, że nie zawsze mam czas, a tak godzinowo to jakieś 2 pełne dni pracy.

Na dzień dzisiejszy na warsztatach życzą sobie za to od 1500 do 4000 zł

#motoryzacja #samochody

87a68413-295b-4c21-a255-78641a111384

Komentarze (12)

Ten_koles_od_bialego_psa

@Odwrocuawiacz Panie, toż to sajgon. Szarpanie 4.2 z budy przodem, chyba bliżej 8-10 na warsztacie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Odwrocuawiacz

@Ten_koles_od_bialego_psa nic nie trzeba szarpać, ja wyjeżdżam zderzakiem i demontuję chłodnice bo przy okazji wyczyszczę układ klimy i chłodzenia ale tego nie pisałem bo to już bardziej moja fanaberia niż mus.

WujekAlien

@Odwrocuawiacz Audi wiedziało, że to się będzie jebać i zrobiło łatwy dostęp?

Odwrocuawiacz

@WujekAlien zderzak przód siedzi na 2 śrubach wraz ze wzmocnieniem.

Lampy wychodzą bajka po 4 śruby na stronę.


Pas przedni łączenie 8 śrub.


Zdjecie zderzaka, lamp, całego pasa przód że zostają Ci chłodnice to bez pospiechu jakieś 30 min roboty.

Demontaż chłodnic to troszkę zabawy bo trzeba odessać czynnik i zlać chłodniczy oraz zabezpieczyć wspomaganie.

Ja to robiłem w tym modelu już kilkanaście razy więc mam wprawę ale nawet jak robilem to po raz pierwszy to byłem zdziwiony jak to spoko przemyśleli, że można wyjechac całym przodem i masz pełen dostęp do rozrządu i nie czeka Cie żadna kolizja.

Wyglada to jak na foto.


A czy się będzie jebać to nie wiem ale prawie 400k nalotu na jednym pasku uważam, że współcześnie żadne auto tego nie dokona.

Tym bardziej że znając realia poprzedni własciciele "butowali" auto nie raz nie dwa

b2802293-45e4-46ff-a0e2-c1d76f9972c1
Ten_koles_od_bialego_psa

@Odwrocuawiacz brzmi jak mem

Ja np. Planuje za tydzien robic 3.5 v6 w mitsu. Musze zdjąć obudowę rozrzadu i po ustawieniu na znaki zblokować śrubokrętem ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Odwrocuawiacz

@Ten_koles_od_bialego_psa w sensie?

Jak mem?

Pierwsze Twoje zetknięcie z motoryzacją?


Blokada rozrządu do tego V8 to dosłownie kawałek płaskownika

Ten_koles_od_bialego_psa

@Odwrocuawiacz ilosc rozbierania to dla mnie mem

Odwrocuawiacz

@Ten_koles_od_bialego_psa nie znam innego V8 gdzie byłoby to łatwiejsze.

Porównujesz do japońskiego V6 ale to zupełnie inne silniki, tym bardziej Galant gdzie jest dużo miejsca i jest baja dostęp

Ten_koles_od_bialego_psa

@Odwrocuawiacz jedyne odniesienie to jeszcze dla mnie v8 4.7 z jeepa tez nie targasz przodu

Odwrocuawiacz

@Ten_koles_od_bialego_psa tylko że ja nigdzie nie napisałem że to konieczne. Wg elsy jedyne co musisz odkręcić to visco oraz obudowę odpiąć by visco wyjąć.

Ja sobie przód zdejmuję dla własnej wygody i dlatego, że zajmuje to relatywnie mało czasu i skomplikowanie 2/10


Przy okazji robię dodatkowe rzeczy które nie są konieczne a są jedynie moją fanaberią o czym wspominałem.

Zaloguj się aby komentować