Witajcie w 1329 dniu 3 dniowej operacji specjalnej, dzis w menu rosyjskiej Prawdy znajdziemy:
- Ministerstwo Przemysłu i Handlu otrzymało zadanie rozważenia możliwości odroczenia nowych zasad dotyczących opłat za utylizację
Pierwszy wicepremier Rosji Denis Manturow zlecił Ministerstwu Przemysłu i Handlu przygotowanie propozycji dotyczących ewentualnego odroczenia wejścia w życie nowych zasad obliczania opłat za utylizację.
- W Rosji przewidują eskalację konfliktu po jednej decyzji USA w sprawie Ukrainy
- UE rozważa zmianę umowy handlowej z USA po odejściu Trumpa
- Najmocniejsza rakieta na paliwo stałe na świecie wystartowała — Zachód ma powody do niepokoju
- Drugorzędne sankcje UE wywołują oburzenie krajów Azji Środkowej
Duzo smakowitych kąsków, bo czyz nie jest ciekawe dlaczego sankcje bola Azje (a nie wielka Rosje?), zdradziecka UE, ktora juz knuje przeciw umowom z Donaldem T., a moze zapowiedzi eskalacji i kolejnej broni ("najmocniejszej rakiecie") bez analoga w mirje? Mi sie juz trzesa dlonie i rozlewam kawe na klawiature. Nie, nie ze strachu.
Zatem poczytamy o utylizacji:
Ministerstwo Przemysłu i Handlu otrzymało zadanie rozważenia możliwości odroczenia nowych przepisów dotyczących opłaty recyklingowej
4:08
EKONOMIA
Pierwszy wicepremier RFW Denis Manturow zlecił Ministerstwu Przemysłu i Handlu przygotowanie propozycji dotyczących ewentualnego odroczenia wejścia w życie nowych przepisów dotyczących obliczania opłaty recyklingowej od samochodów osobowych.
Wprowadzenie zaktualizowanej procedury planowane jest na 1 listopada 2025 r., jednak środowisko biznesowe wyraziło zaniepokojenie ryzykiem związanym z obecnymi terminami dostaw i formalnościami związanymi z importem samochodów.
We wrześniu Ministerstwo Przemysłu i Handlu opracowało projekt uchwały rządu przewidującej zmianę mechanizmu obliczania opłaty recyklingowej. Zgodnie z dokumentem podstawowa stawka opłaty dla samochodów osobowych powinna być ustalana w zależności od typu i pojemności silnika.
Wprowadza się również dodatkowy współczynnik uwzględniający moc silnika według progresywnej skali. Taki system ma na celu dokładniejsze odzwierciedlenie rzeczywistych parametrów samochodu i zakłada podwyższenie stawki dla pojazdów o dużej mocy i, co do zasady, droższych.
Jednocześnie projekt zachowuje ulgi dla osób fizycznych importujących samochody do użytku osobistego. Chodzi o samochody o mocy silnika do 160 koni mechanicznych, które nadal będą objęte obniżonym współczynnikiem.
Środek ten, jak zaznaczono podczas opracowywania dokumentu, ma na celu wsparcie prywatnych konsumentów i zapobieżenie gwałtownemu wzrostowi kosztów zakupu samochodów zagranicznych do użytku osobistego.
Nowy system rozliczeń ma wejść w życie 1 listopada 2025 r. Data ta została wybrana na podstawie średnich terminów dostaw samochodów importowanych na terytorium Rosji.
Jednak w momencie przygotowywania rozporządzenia pojawiły się trudności związane z opóźnieniami w dostawach już opłaconych samochodów. Według danych uczestników rynku wiele samochodów zamówionych w sierpniu-październiku 2025 r. jest nadal w drodze i nie przeszło niezbędnych procedur celnych.
Biorąc pod uwagę tę sytuację, organizacja „Delovaya Rossiya” skierowała do pierwszego wicepremiera pismo z propozycją przesunięcia terminu wejścia w życie nowych przepisów. W piśmie podkreślono konieczność zapewnienia nabywcom możliwości sfinalizowania transakcji na dotychczasowych warunkach, bez ponoszenia dodatkowych obciążeń finansowych.
Według informacji sekretariatu pierwszego wicepremiera, Ministerstwo Przemysłu i Handlu ma przedstawić propozycje dotyczące ewentualnego odroczenia, które będą rozpatrywane z uwzględnieniem interesów uczestników rynku motoryzacyjnego, importerów i nabywców końcowych.
Wprowadzenie zaktualizowanego mechanizmu obliczania opłaty recyklingowej jest częścią bardziej zakrojonych działań rządu mających na celu udoskonalenie regulacji branży motoryzacyjnej.
Nowy system ma stać się narzędziem umożliwiającym bardziej sprawiedliwy podział obciążeń fiskalnych między różne kategorie pojazdów. Zakłada się, że przeliczenie stawek przyczyni się do stymulowania importu i produkcji bardziej ekologicznych i ekonomicznych samochodów.
Jednak przedstawiciele biznesu zwracają uwagę, że gwałtowna zmiana sposobu obliczania bez dodatkowego okresu przejściowego może doprowadzić do krótkotrwałego wzrostu cen samochodów i skomplikować logistykę dostaw. Według szacunków uczestników rynku przejście na nowy model powinno być poprzedzone okresem adaptacyjnym, który pozwoli na zakończenie wszystkich bieżących transakcji i uniknięcie dodatkowych kosztów.
Decyzja o ewentualnym odroczeniu zostanie podjęta po przeanalizowaniu propozycji Ministerstwa Przemysłu i Handlu. Rozważanych jest kilka scenariuszy, w tym przesunięcie daty wejścia w życie rozporządzenia o kilka miesięcy lub wprowadzenie stopniowego stosowania nowych stawek.
Ostateczne parametry zostaną określone po konsultacjach z przedstawicielami branży i federalnymi organami władzy wykonawczej.
Ale zeby nie bylo - zerknalem tez na tą najpotezniejsza rakiete: zebyscie nie mysleli po naglowku ze to Rosja taka wspaniala jest...
Najmocniejsza rakieta na paliwo stałe na świecie wystartowała — Zachód ma powody do niepokoju
4:05
STRUKTURY SIŁOWE » WIADOMOŚCI WOJSKOWE
Chiny z powodzeniem wyniosły na orbitę największą i najpotężniejszą na świecie rakietę na paliwo stałe „Gravity 1”, zauważają dziennikarze amerykańskiego magazynu wojskowego Military Watch Magazine (MWM). O przełomie technologicznym Pekinu i niepokoju na Zachodzie autorzy piszą w swoim nowym artykule, którego tłumaczenie publikuje Pravda.Ru.
#rosja #wojna #pravda #chiny


