Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
@winiucho widzę że głównie ty udzielasz się na #asg
Jest sprawa. Potrzebuje informacji.
Być może napęd z asf byłby idealnym elementem do mojego projektu. Tylko czy są takie które mają styki kontrolne położenia tłoka? Albo inaczej, czy są takie które naciągają sprężynę i dopiero jakiś zewnętrzny sygnał powoduje zwolnienie tłoka i jego ruch?
Bo potrzebuje czegoś co po podaniu pierwszego sygnału naciagnie sprężynę, a po podaniu drugiego spowoduje jej zwolnienie.
Znasz coś? Pomożesz?
myoniwy userbar
28

Komentarze (28)

@paulusll no zobaczę czy mogę coś pomóc

@myoniwy elektronika w replikach nie jest aż tak skomplikowana. Ergo z tego co kojarzę nie ma w replikach takiego systemu - po prostu zazwyczaj jest przy ogniu pojedynczym zwykły elektromechaniczny przerywacz. W sumie to w żadnym mi znanym systemie sprężyna jest naciągana by zablokować się na końcu jej ruchu po prostu gdy osiągnie swoją kompresję jest zwalniana automatycznie,mechanicznie. Jedyne co mi przypomina to o czym piszesz to mechanizm czterotaktowy ale to jest full manual

@Belzebub Nie no, czterotakt odpada.

A jak jest przerywany cykl przy ogniu pojedynczy? Układ załącza silnik na określony czas?

A jak by mu dołożyć krańcówkę? Żeby zatrzymać silnik po odciągnięciu tłoka i dopiero kolejny impuls kończy cykl?

@myoniwy jak na filmiku. Chociaż są różne systemy ale zazwyczaj jest to jeden pełny cykl po prostu

@Belzebub Dobra, a chcąc kupić jakiś mechanizm to co wybrać?


I ile takiego realnego skoku ma tłok?

@myoniwy szukaj jakiegoś gearboxa na przykład V3 chyba najpopularniejszy. Co do skoku to ciężko powiedzieć ale to jest kilka centymetrów z tego co kojarzę

@Belzebub to zajebiście. A są jakieś sklepy z używkami albo coś takiego?

@myoniwy proponuję OLX czy jakieś giełdy części chyba największa w Polsce to wmasg

@myoniwy sądzę,że do twoich celów zupełnie wystarczy jakiś GB używany za ćwierć tej ceny

@Belzebub a masz jakiś link z przykładem?

@myoniwy niestety nie. Pobieżnie sprawdziłem i jest ogólnie lipa z częściami…kiedyś pełno było tego na OLX ale dali bana na ASG. W takim wypadku pozostaje zakup czegoś takiego jak wysłałeś gdzieś ze sklepów

@Belzebub Dobra, zamówiłem jakąś konstrukcje z metalową ramą.

Zobaczymy co przyjdzie, i czy nadal się do mojego zastosowania.

@myoniwy

Wybacz, ze tak późno, ale ten pomysł z Mosfetem do P90 to wstrzymaj się, muszę obczaić czy zadziała bez repliki

@winiucho Nawet nie rozważałem na razie zakupu.

Najpierw patrzę jak to wysterować bo silnik wymaga sporego prądu rozruchowego.

@winiucho Oczywiście że mogę. Ale to co wysłałeś jest 3x droższe niż ja zapłaciłem. A to ma być prototyp/V1 więc nie chcę pakować kasy jeśli nie mam gwarancji na działanie.

A skoro jest aktywowany magnesem to co za problem dołożyć magnes, hallotron i samemu zrobić taki system? Na jednej z zębatek jest zatrzask, co daje pewność że tłok sam się nie cofnie. A skoku ma sporo, więc nawet jak by wykonał połowę skoku przy pierwszym impulsie i połowę przy drugim (wyzwalającym) to już by dla mnie było luksus.

@myoniwy spoko, to co wysłalem mozna aktywować elektrycznie podpinając się pod odpowiedni przewód i zatrzyma się w odpowiednim miejscu, ten co Ty masz bedziesz musiał kombinować żeby odrzucić styki.

Silnik ruszył?

@winiucho ruszył, ale dopiero jak podpiąłem LiIona 2S. Bo zasilacz wchodził w tryb CC 5A, i po chwili w OCP. Więc prąd rozruchowy jest konkretny. Fajnie to napieprza. Jak pozbędę się oporów na tłoku to prędkość zamykania się styków będzie ogromna.

@myoniwy opory są przez przelożenie, tlok jest w środku luźny jeśli wyciągniesz sprężynę, Ja jednym ogniwem 18650 LiFe napędzałem przy pewnych testach najmocniejszy silnik z maksymalnym momentem, najwolniejszą przekladnie i najmocniejszą sprężynę, możliwe, ze wtedy było by 1rps.

Nie wiem jaką aparaturę stworzysz, ale wiem że stary Robotron miał około 3-4s miedzy udarami, a Megger ma okolo 2s

@winiucho z oporami na tłoku chodzi mi to to że musi sprężyć powietrze, s jak zrobię pełny przelot to nie będzie takich oporów. Ale za to dojdzie dodatkowa masa zwory.

@myoniwy nie, uwierz mi, ze nie ma to znaczenia jesli dysza jest otwarta, bardziej bym się martwil tym, że nie możesz zmienić ani milimetra AOE żeby nie rozjebac przekładni, kolejna sprawa to im wiecej tlok waży tym większa energia kinetyczna i szybcie pęknie szkielet Gb, wtedy lepiej slabszą sprężynę zalożyć, co zmniejszy dodatkowo pobór prądu przez silnik.


Coś czuję, że będzie duzo pisania w tej sprawie

@myoniwy moze chcesz takie cudo? oddam za free, działa. Moze się nada

554c7ebe-5977-4b54-afa6-7ee0e9a16547
3af9024a-4696-47d1-9c49-330b8baf0a6d

@winiucho widzisz napięcia łączeniowe? Przy 7kV nie wydoli. Chociaż gdyby połączyć styki szeregowo to kto wie. Dobra wezmę go.


im wiecej tlok waży tym większa energia kinetyczna

Przecież magazynem energii jest sprężyna. Dołożenie masy tłoka nie spowoduje nagle że mamy jej więcej.


I weź no rozwijaj skróty lub pisz po polsku, bo do zeszłej środy nie miałem nic wspólnego z ASG.

@myoniwy byle by nie rozladowalo się przed zamknieciem stykow, rozłaczenie jiż nie stanowi problemu. Dawaj adres na prv

@winiucho PRV poszedł, czekam na odzew.

Zaloguj się aby komentować