Komentarze (14)

Half_NEET_Half_Amazing

@American_Psycho

XD

nie widziałeś tego nigdy?

ogólnie to już się chyba z tego wycofują

American_Psycho

@Half_NEET_Half_Amazing nie

American_Psycho

@Half_NEET_Half_Amazing trolejbusy znałem ale tego odcinka w niemczech nie

jonas

@American_Psycho Są co najmniej dwa takie odcinki - w okolicach Frankfurtu i gdzieś w północnych Niemczech, dokładnie nie pamiętam.

A_a

@American_Psycho i cyk koszt budowy kilometra drogi wzrośnie dwukrotnie

Gustawff

Już jakiś czas temu spotkałem się z rozwiązaniem zabudowywania szyn zasilających w asfalcie. Nie wiem czy ktoś to gdzieś wprowadził.

Half_NEET_Half_Amazing

@Gustawff

w Norwegii już kombinują z indukcją w drodze

American_Psycho

@Half_NEET_Half_Amazing Brzmi absurdalnie, chyba jako ładowarka na parkingu, ale i tak sprawność gorsza niż kabel.

Gustawff

@American_Psycho to jest przyszłość komunikacji, a nie "brzmi absurdalnie".

Stashqo

@Half_NEET_Half_Amazing to było chyba w Szwecji, testy skonczyły się na tym, że może pobiera gigantyczne ilości prądu i jest masakrycznie drogie w konstrukcji, ale za to chujowo ładuje xD

American_Psycho

@Gustawff @Stashqo indukcyjnie to można telefon naładować albo wode zagotować a nie auta ładować jeszcze na drodze xD

Stashqo

@American_Psycho teoretycznie możliwe ale raczej nie w ruchu. Na jednym postoju dla taksówek w centrum Oslo testowo zrobili takie indukcje (moc około 80kW z tego co pamiętam) i odpowiednio przystosowali wybrane taksówki. Taryfiarz podjeżdżał i ładował się w oczekiwaniu na dobroczyńcę. Calkiem nieźle to ponoć działało, wydajność ładowania ponad 90%. Nie wiem niestety jak się to skończyło, ale pozostanie to raczej ciekawostką niemożliwą do wprowadzenia do powszechnego użytku.

jonas

@Gustawff Ten pomysł ma ponad 100 lat i pierwszy raz zastosowano go w transporcie miejskim, tzw. trzecia szyna zasilająca pomiędzy dwoma nośnymi. Liczba śmiertelnych porażeń prądem skłoniła do szybkiej rezygnacji z takiego rozwiązania i przeniesienia trakcji zasilającej wysoko ponad zasięg przeciętnego przechodnia.


Droga jako ładowarka indukcyjna to pomysł niewykonalny przy obowiązujących w naszym świecie prawach fizyki. Kolej typu mag-lev, w której tor to jednocześnie silnik liniowy, zbudowano już jakiś czas temu w Niemczech i Japonii. Koszmarnie wysoki koszt budowy toru, wydajność energetyczna przeciętna, brak tarcia umożliwia co prawda osiąganie zawrotnych prędkości, ale to tyle z zalet.

Zaloguj się aby komentować