W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług)
- takie komunikaty klienci mogą już dostrzec w większości Biedronek. Jak przekazało biuro prasowe Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci. Wynika to z "prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK: RBG 6/2020 z 5 sierpnia 2020 roku".
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył wówczas na Jeronimo Martins Polska karę w wysokości 115 mln zł. - Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość - przekazał prezes Chróstny.
Dojechali ich w końcu!
