Ukradzione z pewnego znanego i lubianego forum budowlanego Odnośnie pojawiających się fotek z ruskimi samolocikami na lotnisku ustawionymi rządkiem i bez zabezpieczenia.


Dlaczego ruskie wojskowe samoloty stoją sobie na pasie niczym nie osłonięte?


Odpowiedź jest taka, że schronochangary i ziemne umocnienia powstają tam, gdzie istnieje realne zagrożenie atakiem na bazy lotnicze.


A nie wszędzie jest. Taki np. Taiwan ma całe bazy schowane pod górami ze względu na zagrożenie ze strony Chin komunistycznych. Ale B-2 czy B-1 chronione już nie są, bo nie ma potrzeby. W ZSRR było tak, że umocnienia budowano w NRD, Polsce i Czechach. Trochę mniej na Ukrainie, B3 i na Białorusi, a Rosja to było dalekie zadupie zaplecza i tam baz umocnionych było mało.


No i Rosję odziedziczyła Rosja. Wraz z tymi lekkimi umocnieniami. Dopiero niedawno rozpoczęto budowę ciężkich schronochangarów i wielkie inwestycje w bazy lotnicze. Taki Woroneż jest już normalną bazą. Ale Engels już nie, bo i nie było po co.


Nasze bazy lotnicze są umieszczone tak daleko od zagrożenia jak to tylko jest operacyjnie możliwe i sątam schronohangary. Taki schronohangar to jest bardzo droga i ciężka konstrukcja. Technologię stawiania ma Korpus Inżynierów USA i oni się tym zajmują. Także u nas. To ze 20 mln za sztukę kosztuje. W efekcie trzeba to trafić centralnie i to ciężką specjalną bombą, żeby zrobić szkodę temu co w środku. Mało kto ma takie narzędzia.


Nasze poniżej, jak widać cała procedura i rozruch odbywają się w środku. 20 s po otwarciu wrót samolot jest w powietrzu.

d56b7e3f-143d-4788-845c-0b67ede39782

Komentarze (10)

Opornik

@siRcatcha


i tam baz umocnionych było mało.


A cholera wie co tam u ruskich budowano.

JesteDiplodokie

@Opornik pewnie guwno z kartoszkami

Opornik

@JesteDiplodokie Tutaj akurat był bym ostrożny z szydzeniem, oni się szykowali do wojny atomowej i często pod to projektowano infrastrukturę.


Czytałem kiedyś ciekawy tekst o tym czemu duże zespoły szpitalne w całym bloku wschodnim budowano w pewnej odległości od miast. Ekonomicznie bez sensu, z punktu widzenia wojny atomowej - jak najbardziej logiczne.

A już najbardziej rozwalały ujawnione dokumenty techniczne, gdzie dokładnie było obliczone ile ton wapna będzie potrzebne do chowania dziesiątek tysięcy ofiar ataku nuklearnego, jakie muszą mieć rozmiary doły na trupy i tego typu techniczne szczegóły.


https://en.wikipedia.org/wiki/Metro-2

NiebieskaGumaBalonowa

Odpowiedź jest taka, że schronochangary


Popraw te schronoCHANGARY z poczatkow tekstu, bo az mnie sie rece trzeca od tego

MaD

Nasze poniżej, jak widać cała procedura i rozruch odbywają się w środku. 20 s po otwarciu wrót samolot jest w powietrzu.


Dawno wiekszych glupot nie slyszalem, w 20 sekund to on z beczki do pasa nie dojedzie... nie w Krzesinach

siRcatcha

@NiebieskaGumaBalonowa o cholera czas edycji minal, copy&paste i niezauwazylem

Farmer111

@siRcatcha B-2 to akurat stoją w klimatyzowanych hangarach ze względu na unikalne powłoki. Przygotowanie do lotu każdego trwa długie dziesiątki godzin.

7ef740bc-1191-48d9-8f5b-269ba4310887
Joloxx9

B-2 musi stać w specjalnym hangarze z odpowiednią "klimą" że względu na powłokę stealth starszej generacji.

Zaloguj się aby komentować