Toyota umie w reklamy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #heheszki #samochody
b6e7aa1b-b986-4a84-9a32-3657cf9bb32b
Okrupnik

@dolchus automat? Ja tam wolę panować nad samochodem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

cebulaZrosolu

@dolchus czyli toyota uczy, że nie trzeba trzymać dwóch rąk na kierownicy? :)

otoczenie_sieciowe

@cebulaZrosolu toyota heheszkuje, pozdrawiam, za wytłumaczenie należy się 5zl

cebulaZrosolu

@otoczenie_sieciowe dzięki za wytłumaczenie bo się nie domyśliłem. Nie mam 5zl :(

tomasz-frankowski

@cebulaZrosolu myślisz że w malezji obowiązuje polski kodeks drogowy?

cebulaZrosolu

@tomasz-frankowski myślę, że nie obowiązuje tam żaden kodeks drogowy. Ale macie spiny xD

otoczenie_sieciowe

@cebulaZrosolu ej, moje to nie spina tylko heheszki drugiego poziomu, może słabe, ale jednak

owczareknietrzymryjski

Auto gdzie każdy cylinder ma swoją rurę wydechową.

3b5b4638-a806-4be9-baeb-6aac5605e852
Niv

Długo wychodziłem z założenia że tylko manual ale znajomi namówili mnie żeby spróbować automatu (akurat brałem focusa ST xD no niech będzie). Zaraz i żonie automat sprawiłem i obecnie uważam manual za przeżytek jak kasety VHS.

Zyr_of_Setrox

@Niv Trafne porównanie z VHS. Zacząłem się nad tym zastanawiać i faktycznie około roku 2000 VHS było jeszcze używane ale coraz szybciej traciło sens, podobnie manual. W Japonii około 2000r. kierowcy masowo przeszli na automaty, podobnie w Korei S. Przed 2000 podobny proces przeszły USA, Kanada, NZ czy Australia, w trakcie jest RPA. Zadziwiające że Europa trzyma się manuali. Rozumiem że w przypadku starszych ludzi może to być wynikiem niechęci do zmian, zastanawia mnie mnie co sprawia że młodzi opierają się spróbowaniu czegoś nowego? Często przytaczany argument spalania od kilkunastu lub więcej lat nieaktualny, podobnie z wymogiem wielkiego silnika (Keicary z ich 0.6 od dawna mają tylko automaty) czy szybkością zmiany biegów gdzie przeciętny kierowca jadąc do pracy zmienia biegi wolniej w manualu niż zrobi to stary hydramatic z lat 40.


Stąd porównanie do VHS jest genialne - Europa używa VHS w 2023 bo trzeba mieć kontrolę nad przewijaniem taśmy, w międzyczasie reszta to olewa i korzysta z VOD/Bluray/DVD.

Niv

@Zyr_of_Setrox aż mi ego połechtała ta analiza mojego spontanicznego porównania, dziękuje

dolchus

@Niv Racja, Przez lata handlowania autami zauważyłem że zwłaszcza osoby które są 'niesamochodowe' jak już pojezdżą normalnym automatem (nie MCP lub CVT) to już nie chcą wracać do manuala. Jednak są auta gdzie zdecydowanie fajniej mieć manuala np w terenówkach lub RWD do latania bokiem, a na miasto jak najbardziej automat

dolchus

@Zyr_of_Setrox Tu głównie chodzi o koszt produkcji i kolejno co jest dostępne na rynku pierwotnym i sprowadzane na wtórny: dealerzy głównie zamawiają tańsze wersje czyli manuale (nie zawsze wiadomo). I faktycznie rynek PL jest tu specyficzny bo 'jak automat ci się zepsuje to będzie kosztować tyle co samochód' - niestety często tak jest głównie w skrzyniach dwusprzęgłowych - i tu zasadnicza różnica od rynku USA - skrzynie tam zazwyczaj były prostsze w budowie i Amerykanie są do tego przyzwyczajeni, a statystyczny Polak chce auto tanie w naprawie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

KierownikW10

@Niv a ja mam inaczej. Żałuję, że wziąłem automat, bo za wolną gotówkę dobrałbym dodatkowe fajne wyposażenie, a manualem lubię jeździć i uważam, że automat dosyć często ma downa. I tak teraz często wsiadam do auta żony, które ma żałosną moc, żeby się przejechać, tak lubię jeździć manualem.


Ale jak miałem do zrobienia 1000 km jednego dnia, to cieszyłem się niezmiernie z automatu. Automat cieszy, jak się za kółkiem spędza długie godziny, ale tak, to nadal wolę dobrze działającego manuala.

Niv

@KierownikW10 Jaki to automat? Na początku myślałem podobnie więc tryb M i manetki przy kierownicy, a teraz żeby popoalowac silnik wystarczy mi tryb S

KierownikW10

@Niv DSG DQ 381, w każdym trybie ma swoje wady. Wcześniej się rozpisałem, ale głupie Hektor nie dodało komentarz ai nie chce mi się pisać ponownie.

KierownikW10

@Niv nie mogę edytować komentarza, znów coś się zjebało.


DSG DQ 381 z 2.0 TDI 150 HP. Upośledzona w każdym trybie, chociaż zmienia biegi płynnie i delikatnie. Nie chce mi się po raz 3 rozpisywać o wadach, bo hejto moich 2 poprzednich komentarzy nie dodało.

KierownikW10

@Niv ja pierdolę.... Hejto nie hektor....


@Moderacja czemu nie działa edytowanie komentarzy w oficjalnej apce?

Pouek

@dolchus btw: tylna para drzwi we współczesnych budach to jakaś porażka, są za małe. Taki yaris - nie da się wsiąść i wysiąść z godnością. W picrel najwyraźniej zanosi się na to samo

conradowl

@Pouek to jest Corolla GR. Tego się nie kupuje by korzystać z tylnych drzwi aczkolwiek mi wystarczy by pies wskoczył.

dolchus

@Pouek Polecam przetestuj wsiadanie do Aygo lub Citigo xD To jest segment dla 1 osoby + jak napisał @conradowl pies i zakupy bez kombinowania z fotelem, a no i drzwi przeważnie są krótsze łatwiej wysiąść na ciasnym parkingu (chyba że ma się Peugeota 1001 - odsuwane drzwi (zmieściliśmy się w 5 pełnowymiarowych osób) do jazdy samemu jest zajebisty)

Pouek

@dolchus Nie skorzystam, odarłem się z godności wystarczająco jeżdżąc jako tylny pasażer tego typu popierdółki xD. W przypadku współczesnych hatchbacków 5d nie ma mowy o "łatwiej wysiąść" xD. Poważnie, mówię z doświadczenia: zza fotela Kadetta E wysiadało się prawie po królewsku w porównaniu z tymi nadwoziowymi parodiami. Zapytałem raz dzieciatą znajomą jak wyciągałaby latorośl z fotelika przez tylne drzwi. Odpowiedziała: "za łapy jak worek ziemniaków" :V

kotos

Kto jeszcze kupuje auto do miasta z manualem. Przecież to masochizm. Ale co zrobić, jak ludzie się nie znają :)

conradowl

@kotos to nie jest auto do miasta. To GR Corolla. 300 kucyków, napęd na cztery buty. Zbudowana na tor, na tyle cywilna by się tym poruszać po drogach. Konkurencja to Focus RS, Megane RS czy Hyundai N. Do miasta jest zwykła Corolla lub Corolla GR Sport - podobnie Focus ST Line lub nawet ST. EResy itp to jednak inna liga... Trochę się takie auta różnią

Niv

@conradowl Od kilku lat nie ma juz Focusa RS Niby ST to ucywilizowany następca z tym samym silnikiem ale moim zdaniem ucieli mu jaja aż za bardzo. Dobrze że w kombi to chociaż z rodziną na wakacje idzie sie zabrać

conradowl

@Niv ja ekspertem nie jestem, więc... Ale dobrze wiedzieć. W sumie to mi lata koło głowy Toyota Estima z Japonii, Camry lub własnie jakiś hothatch na następne... Byle nie SUV. Aczkolwiek wróciłbym do V60 Volvo tylko... Musiałbym wziąć najnowsze, poprzednie miałem a dwa razy się z tą samą laską nie będę spotykał przecież

conradowl

@dolchus raczej celuję zawsze w roczniki wyższe niż to co mam, a mam 2014 obecnie. No i jednak Estima z Japonii w hybrydzie w UK to ciut lepsze auto niż Previa w Europie żadne 2004 w dieslu mnie nie interesują, albo benzyna albo benzyna w hybrydzie będzie następne. A Estima to w ramach mikrokampera.

Np taka, pierwsza z brzegu

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202311174060765


Camry bo miałem Avensis 2012 kilka lat temu.

Ogółem kocham Volvo, lubię Toyoty i może się skuszę na Lexusa. Ale nie chcę całe życie jeździć sedanami lub kombie

dolchus

@conradowl Spoko, rozumiem. Kojarzysz coś o nazwie Toyota Sienna? Bardzo podobne bo w zasadzie to następca Previi na rynek US. Pochodna ale nie to samo. Jeszcze nie miałem z bliska z nimi do czynienia ale z założenia są grubo wyposażone, lepiej niż większość w segmencie. Zrobiona na bazie Camry

conradowl

@dolchus kojarzę. Ja mieszkam w UK i tutaj bardziej się opłaca sprowadzać z Japonii z racji kierownicy. W Polsce zapewne bardziej by się opłaciło z USA. Zmieniają się nazwy modeli, wyposażenie i silniki


Całkiem na wypasie jest też Toyota Alphard ale to tylko taki pomysł. Nie wiem czy pójdę w tym kierunku. Mam niby służbowego vana ale nie jest powiedziane, że za rok czy dwa dalej będę miał, a jednak takie auto na co dzień... Pomyślę ale chodzą mi takie po głowie pomysły. E klasa w coupe też

Westfield

Nie śpię, bo zmieniam biegi.

dolchus

@Westfield Śmieszki hiszki ale serio tempomat i automat rozleniwiają za kółkiem

Zaloguj się aby komentować