Taką ciekawostką się podzielę.
Na początku sezonu 2022 kupiłem chiński radar, podróbkę Garmin Varia 515, znanej marki Magene L508. Ceny Garmina w sklepach w tamtym czasie były od 950-1200zł, a magene 550zł. Radary wypuściło kilka innych firm co myślę wpłynęło na obniżkę cen Garmina dziś widzę że ceny zaczynają się od 700zl. W tym czasie ceny rzeczy od majfrendów podskoczyły (vat?)
Magene cały czas coś dodaje i ulepsza w sofcie i apce do radaru, właśnie wyszła kolejna aktualizacja dzięki czemu można dostosować parametry każdego trybu, czasy migania i jasność max i min, co wpływa na czas pracy na akumulatorze.
Co do działania to bardzo podobnie do Varii, testowałem oba urządzenia na trasie 200km i można śmiało napisać że wykrywają tak samo. Ponad 4000km zrobione z magene i wszystko działa poprawnie.
Co mnie bardzo ucieszyło to poprawi się czas pracy na baterii po obniżeniu jasności, szczególnie w nocy światło było za mocne i niepotrzebnie traciło się energię, lekko ściemniając tryb nadal jestem widoczny z bardzo dużej odległości a dzięki temu zyskuję nawet do paru godzin więcej pracy. (można ładować podczas jazdy - usb-c). Światło i tak odpali się na maksimum po wykryciu każdego auta ale jak auto nas mija wraca do zadanej przez nas jasności.
Według magene tak wygląda teraz:
Battery Life
4-11h (solid mode)
10-16h (peloton mode)
15-18h (quickly flash mode)
11-13h (pulse mode, flash mode)
10-12h (rotation mode)
19h (only radar mode)
więcej ficzerów:
https://blog.magene.com/major-updates-for-l508-radar-tail-light/
#rower #szosa
Nemrod

@MMichal Do tej zabawki trzeba mieć taki fajny licznik, czy wyświetla to też na smartfonie?

MMichal

@Nemrod Do tej pory tak, od najnowszej aktualizacji wystarczy Twój telefon. Ja używam z wahoo.


Tu masz screen z apki: https://info.magenefitness.com/mailings/1/170/111L_01.png

Anteczek

Poczekaj... Czyli płacisz 1000 zł za to, że lampka ma radar z tyłu i się włącza jak wykryje samochód? Zamiast kupić sobie zwykłą lampkę rowerową za 30 zł, co będzie cały czas świeciła. Jaki to ma sens?

MMichal

@Anteczek tak, na początku podchodziłem do tego jako zbędny bajer, bo można się odwrócić lub zamontować małe lusterko jednak po sezonie ciężko jeździć bez.


To działa tak że na liczniku widzisz wszystkie samochody za tobą w jakiej są odległości i jak szybko się zbliżają, licznik daje Ci krótki dźwięk jak auto zbliża się wolno a głośniejszy podwójny jak jedzie i ponad 50 szybciej niż Ty. Widać np ze jadą za Tobą trzy auta a Ty słyszysz to pierwsze. Bardzo fajny bajer i bardzo poprawia bezpieczeństwo jak dużo jeździsz poza miastem drogami publicznymi.

Wycu91

@Anteczek lampka może działa bez przerwy. Nikt tego nie sprawdza #pdk

Tu chodzi o radar, który wykryje auto i pokaże Ci to na komputerku, albo telefonie na kierownicy.

Nie przyda się to na MTB w lesie, na DDR w mieście dostanie pierdolca, ale poza miastem, na wiejskich drogach? Cud miód.


Sam nie mam, ale jak zobaczyłem jak to działa:


Ok 10 m przede mną jadą kolarze w parze. Jeden z nich ma radar. Zaczęło mnie wyprzedzać auto, którego kompletnie nie słyszałem. Usłyszałem za to sygnał dźwiękowy z garmina tego kolarza, takie to gówno głośne. Dzięki radarowi wiedział że ma auto za plecami i mógł się schować.

Przez to zapragnąłem mieć radar. Ale najpierw komputerek :D


Niby pierdoła, ale jak policzę ile razy podczas jazdy obracam się za siebie, to robi się to fajna pierdoła.

kolasz

@MMichal jak to wygląda w praktyce z radaerem na szosie? Jak dostaniesz sygnał, że auto jest za Tobą to jak reagujesz? Zjeżdżasz do krawędzi czy właśnie bardziej do środka? Nadal się odwracasz po usłyszeniu sygnału, żeby ocenić sytuację, czy już masz wyczucie i wiesz jak reagować bez odwracania się?

MMichal

@kolasz to jest dobre ale trudne do pisania pytanie. Na początku zjeżdżałem zawsze i to był bład bo zaprasza auta do wyprzedzania na żyletkę, teraz jak mam pobocze i bezpiecznie mogę zjechać to zjeżdżam, jak jest wąsko to wyjeżdzam bardziej na środek drogi aby auto wcześniej zaczęło hamować i jak widzę ze jest prędkość mniejsza (pokazuje mi radar czy zwolniło i zaczynam słyszeć auto) to wtedy czasem na chwilę zjeżdżam i auto mnie wyprzedza ale już z dużo mniejsza prędkością.

Odwracać się nie muszę, jak nie słyszę jakiś anomalii to bez odwracania 90% aut, czasem się nadal odwracam nadal żeby mieć większą pewność.


Fajne jest to że jedziesz i widzisz dużą dziurę lub studzienkę, chcesz ją ominąć ale za Tobą jest auto, czekasz aż Cię wyprzedzi i wiesz czy jest jedno auto czy więcej bo nawet 3 blisko siebie radar rozpoznaje.

kolasz

@MMichal możesz pokazać jakieś zdjęcie jak to wahoo pokazuje?


Edit.

Dobra, już znalazłem sobie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=r4LQRXbLnww

MMichal

@kolasz od momentu kiedy GPLama to nagrywał dużo poprawili w fimware

Zaloguj się aby komentować