tak sobie jeszcze myślę o tej katastrofie lotniczej. Przyznaje że bardzo mi szkoda i jest to strata nieodżałowana samolotu


EMBRAER LEGACY 600!


to samolot budowany wiele miesięcy, przez pracowników z pasją


Typowy koszt zakupu używanego Embraera Legacy 600 wynosi 9,95 miliona dolarów. Cena może sięgać nawet 13,4 mln dolarów. Napędzane dwoma, montowanymi na rufie turbowentylatorami Rolls Royce AE 3007 o mocy 7953 funtów siły każdy, 600 rejsów odbywa się z prędkością 0,78 Macha (515 mil na godzinę) przy średnim zużyciu paliwa 312 galonów na godzinę


Embraer rozpoczął produkcję dużego odrzutowca Embraer Legacy 600 w 2002 roku i kontynuuje tę działalność do dziś. Kabina ma 42,4 stopy długości, 6,9 stopy szerokości i 6,76 stopy wysokości, co daje jej całkowitą objętość 1413 stóp sześciennych. Wymiary sprawiają, że jest wygodny dla 12 pasażerów, przy maksymalnej konfiguracji 16 miejsc. Bagażnik może pomieścić do 34 toreb, zakładając, że przeciętna sztuka bagażu jest mniejsza niż 5 stóp sześciennych. Maksymalny zasięg Embraera Legacy 600 (w zależności od wiatru czołowego, dużych wysokości, wysokich temperatur lub większej pojemności) wynosi 6000 km i maksymalna prędkość 524 mil na godzinę


Historia


Legacy 600 bazuje na modelu ERJ 135 ze zaktualizowanym kokpitem Mark I EMB-145. Posiada nowe dodatki, takie jak większy zasięg dzięki dodatkowym zbiornikom paliwa w ogonie, umieszczonym za bagażnikiem i przed skrzydłem.


Zaprezentowany w 2000 roku na targach lotniczych w Farnborough, Legacy może zabrać 13 pasażerów na odległość 3050 mil morskich (5650 km) lub 8 pasażerów na odległość 3450 mil morskich (6390 km). Modele Legacy obejmują Legacy Shuttle, czyli ERJ 135 z 19-miejscową kabiną pasażerską w standardzie; Legacy 600 konkuruje w górnej części gamy odrzutowców biznesowych z kabiną od średniej do dużej i jest uważany za samolot „Super Midsize”.


Później Embraer wprowadził na rynek szeroką gamę samolotów biznesowych, od podstawowego Phenom 100 po Lineage 1000, wariant E-190 odrzutowca biznesowego o bardzo dalekim zasięgu. W ciągu siedmiu lat działalności Embraer dostarczył ponad 150 samolotów Legacy 600


spójrzmy na rozszerzoną specyfikacje:


Szczegóły wnętrza

Liczba pasażerów: trzynaście (13)

Lokalizacja kuchni: Naprzód

Konfiguracja próbna do przodu: Cztery (4) fotele klubowe typu executive ze składanymi stolikami

Konfiguracja w połowie okresu próbnego: grupa konferencyjna z czterema (4) miejscami naprzeciwko kredensu

Konfiguracja kabiny rufowej: Dwa (2) kluby dla kadry kierowniczej naprzeciwko trzech (3) miejsc Berthable Divan

Umiejscowienie toalety: z przodu i z tyłu

Siedzisko skokowe: Tak

Wyposażenie kuchni: Piekarnik, kuchenka mikrofalowa, chłodziarka

Inne godne uwagi funkcje: Gniazda elektryczne w kabinie

Data ostatniej renowacji: Nowe wnętrze 2021

Wyświetlacz/Monitor(y) TV: Dwa (2) monitory grodziowe

System pokazów lotniczych: Tak

System zarządzania próbami: standardowy

Inne godne uwagi funkcje: Dwa (2) odtwarzacze DVD/CD

System telefoniczny: słuchawki kabinowe

Szczegóły zewnętrzne

Kolor(y) farby bazowej Biały

Kolor(y) pasków Czarny, Szary, Srebrny

Data ostatniego malowania Nowa farba 2021

Awionika

EFIS (elektroniczny system przyrządów pokładowych): 5-rurowy Honeywell Primus 1000

FMS (system zarządzania lotem): podwójny Honeywell

GPS (globalny system pozycjonowania): podwójny Honeywell

ADC (komputer danych lotniczych): podwójny Honeywell AZ-850

A/P (Autopilot): Pojedynczy Honeywell GC-550 CAT I i CAT II

VHF COM (komunikacja bardzo wysokiej częstotliwości): podwójny Honeywell RCZ-833 z odstępem 8,33

HF COM (komunikacja wysokiej częstotliwości): podwójny Honeywell HF-9000

SATCOM (komunikacja satelitarna): pojedynczy iryd

RADAR: Pojedynczy Honeywell WU-880

RADAR ALT (wysokościomierz radarowy): podwójny Honeywell RT-300

IRS (inercyjny układ odniesienia): podwójny laser Honeywell

XPNDR (Transponder): Podwójny Honeywell

EGPWS (wzmocniony system ostrzegania o bliskości gruntu): pojedynczy Honeywell Mark V z uskokiem wiatru

TCAS (system zapobiegania kolizjom drogowym): pojedynczy system Honeywell TCAS 7.1

CVR (rejestrator głosu w kokpicie): pojedynczy SSCVR

FDR (rejestrator danych lotu): pojedynczy SSFDR


i to tyle, c⁎⁎ja się znam na samolotach ale człowiekowi zwyczajnie przykro. Dobranoc


#lotnictwo

Komentarze (5)

Mentalista

mial pecha, woził złych orków

MasterChef

Samolot nie posiada żadnej "rufy",

myslisz z jednostką pływającą.

FoxtrotLima

@jamie-tee dokładnie. Samolot ma ogon. Rufę ma statek bądź okręt.

lukmar

@MasterChef cały post brzmi jak tłumaczony przez translator. "Lokalizcja kuchni: naprzód".


Szkoda, bo pomysł na post fajny.

nocnyfilm

I te jednostki imperialne pomieszane z metrycznymi

Zaloguj się aby komentować